نیروهای لیبی به آزادسازی «سرت» مقر داعش نزدیک شدند

۱۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۵۹۵۳۰ سرخط اخبار

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی با تصرف ایستگاه برق شهر «سرت» که مقر داعش در این کشور شده، یک گام دیگر به آزادسازی این شهر نزدیک شدند.

به گزارش فارس، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی همچنان با عناصر تروریستی داعش درگیر هستند و در تلاشند که این گروه را از شهر «سرت» بیرون برانند.

این نیروها چهارشنبه (روز گذشته) اعلام کردند که موفق شده اند یک نیروگاه برق را در 23 کیلومتری سرت (420 کیلومتری شرق طرابلس) از چنگ داعش خارج کنند.

مرکز رسانه ای عملیات «البنیان المرصوص» اعلام کرد که نیروهای لیبی کنترل این نیروگاه را به دست گرفته اند و درگیری ها در مرزهای اداری سرت با عناصر داعش ادامه دارد.

وبگاه خبری «24» امارات گزارش داد، نیروهای دولتی لیبی همچنین کنترل «وادی جارف» را به دست گرفته و مردم این شهر نیز از آنان استقبال کرده اند.

10 نظامی لیبایی کشته شدند

از سوی دیگر، شبکه خبری «روسیا الیوم» نیز گزارش داد که در درگیری نیروهای داعش با نیروهای دولتی لیبی در اطراف سرت 10 سرباز از این کشور کشته شده اند.

داعش سال گذشه از هرج و مرج و کشمکشهای سیاسی لیبی استفاده و سرت را اشغال کرد و آن را مرکز نیروهای خود قرار داد.

عدم حضور نیروهای خارجی در عملیات علیه داعش

اتاق عملیات البنیان المرصوص همچنین تأکید کرد که هیچ عنصر خارجی در میان نیروهای آن حضور ندارند بلکه فقط لیبیایی هستند.

محمد «الغصری» سخنگوی رسمی این اتاق عملیات ضمن تأیید این مسئله تأکید کرد که هیچ حمایت یا کمک خارجی برای مبارزه با داعش دریافت نکرده اند و عملیات پاکسازی داعش از محورهای جنوبی و شمالی سرت ادامه دارد.

کلید واژه ها: سرت


نظر شما :