مقتدی صدر: این انقلاب است

۰۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۳ کد : ۱۹۵۹۱۲۶ سرخط اخبار

مقتدی صدر، روحانی بانفوذ شیعه عراق با انتشار بیانیه ای، از معترضانی که به منطقه سبز بغداد حمله کردند، حمایت و خشونت پلیس را در درگیری با معترضان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقتدی صدر در این بیانیه همچنین خواستار آزادی تظاهرکنندگانی شد که بازداشت شده اند.

در این بیانیه آمده است: «دست های تروریسم و خشونت دولتی علیه فرزندان ملت عراق و افراد بی دفاع شرکت کننده در تظاهرات هماهنگ و هم صدا شده اند؛ دستی منفجر می کند و دستی با گلوله جنگی و بمب های اشک آور مردم را هدف قرار می دهد».

صدر در این بیانیه گفته است: «ای ملت قهرمان صبور باشید که بی شک انقلاب مسالمت آمیز شما پیروز خواهد شد و باید فرقه گرایی و سهمیه بندی سیاسی و فساد ریشه کن شود.»

صدر ادامه داد: «من به انقلاب مسالمت آمیز و انتخاب شما احترام می گذارم و برایتان آرزوی موفقیت، پیروزی و ثبات دارم و از مقامات می خواهم هرچه زودتر انقلابیون بازداشت شده را آزاد کنند.»

مقتدی صدر اعلام کرد، روز شنبه در تظاهرات دیگری شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

ده ها زخمی در حمله به منطقه سبز
گزارش ها از بغداد حاکی است هواداران مقتدی صدر، روحانی شیعه در عراق، در اعتراض به سیاست های دولت و نخست وزیر عراق به منطقه سبز، منطقه امنیتی بغداد، یورش برده اند.

بنا بر این گزارش هزاران معترض که خواهان تغییر و اصلاحات در دولت هستند با وجود مقاومت شدید نیروهای امنیتی توانستند وارد منطقه سبز بغداد شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه با وجود شلیک گاز اشک آور گروهی از معترضان وارد دفتر نخست وزیری شده اند.

بعضی گزارش ها حاکی از تیراندازی به سوی معترضان است. خبرگزاری رویترز گزارش داده است که ده ها نفر در این اعتراض ها زخمی شده اند.

تلویزیون عراق اعلام کرد که ارتش تا اطلاع ثانوی در بغداد مقررات منع آمدوشد اعلام کرده است.

مجلس عراق، ساختمان های مهم دولتی و بسیاری از سفارت خانه ها در منطقه سبز بغداد واقع شده اند.

حدود بیست روز پیش هم هواداران مقتدی صدر در اعتراض به سیاست های دولت حیدر عبادی به منطقه سبز بغداد حمله کردند.

در آن زمان معترضان به ناکامی مجلس در تایید کابینه ای تازه در عراق و همین طور ناتوانی دولت در برخورد با بمب گذاری ها در مناطق شیعه نشین اعتراض داشتند.

در بمب گذاری های هفته های اخیر که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت آن را به عهده گرفته، بیش از ۱۵۰ نفر کشته شده اند.

کلید واژه ها: منطقه سبز بغداد مقتدی صدر


نظر شما :