تخریب یک حسینیه دیگر در نیجریه

۰۴ دی ۱۳۹۴ | ۰۲:۴۵ کد : ۱۹۵۵۰۳۱ سرخط اخبار
ارتش نیجریه در ادامه اقدامات خود علیه مسلمانان در این کشور یک حسینیه در شهر «زاریا» در شمال این کشور را ویران کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش نیجریه در ادامه اقدامات خود علیه مسلمانان در این کشور یک حسینیه در شهر زاریا در ایالت «کادونا» در شمال این کشور را در برابر دیدگان مردم این شهر کامل تخریب کرد.
 
اخبار رسیده از کشور نیجریه، از ادامه اقدامات دولت و ارتش این کشور برای تخریب ساختمان های متعلق به جنبش اسلامی نیجریه حکایت دارد.
 
ارتش نیجریه دو هفته پیش با یورش به مکان های اجتماع مسلمانان، حدود هزار نفر از مسلمانان (شیعه) این کشور را به شهادت رساند و صدها نفر دیگر را مجروح کرد.
 
در حمله ارتش به سه مکانِ حسینیه بقیة الله، خانه «شیخ ابراهیم زکزاکی» و دارالرحمه ی شهر زاریا، چند عضو ارشد جنبش اسلامی نیز به همراه سه پسر دیگر شیخ ابراهیم زکزاکی (رئیس جنبش اسلامی) به خیل شهدا پیوستند.
 
خبرها حاکی از آن است که هفته گذشته نیز نظامیان نیجریه اقدام به تخریب کامل و حذف بقایای حسینیه بقیة الله در شهر «زاریا» در ایالت کادونا کرده اند. فرماندار این ایالت در توجیه این اقدام ادعا کرده است ساخت مکان مذکور، در دولت تصویب نشده بوده است.
 
ادعای مقامات نیجریه مبنی بر غیرقانونی خواندن آن ساختمان و مکان های دیگری که متعلق به جنبش اسلامی این کشور هستند، در شرایطی بیان می شود که به غیر از این مراکز، خانه شیخ زکزاکی نیز مورد تخریب و تاخت وتاز ارتش قرار گرفته است.
 
منابع خبری همچنین به تازگی از تخریب یک ساختمان تازه خریداری شده ی متعلق به شیعیان، توسط دولت، خبر داده اند. مردم و فعالان مسلمان معتقدند ادامه این قبیل اقدامات سبب افزایش عزم و اراده درمیان کسانی خواهد شد که مورد ستم واقع شده اند.
 
به رغم ادعای ارتش نیجریه مبنی بر زنده بودن رهبر معنوی شیعیان نیجریه و همسر وی، و همچنین انتقال آنان به یک مکان امن، هفته گذشته، «چیدی اودینکالو» رییس کمیسیون حقوق بشر نیجریه در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده بود در جریان حمله نیروهای نظامی به خانه این روحانی 63 ساله، چهار بار به سمت وی شلیک شده است. این مقام نیجریایی همچنین از شهادت همسر شیخ در جریان حمله مذکور خبر داده بود اما این خبر هنوز رسما تایید نشده است.
 
سه پسر دیگرِ شیخ ابراهیم زکزاکی سال گذشته در راهپیمایی روز قدس، بدست نیروهای پلیس به شهادت رسیده بودند. زکزاکی، بعنوان رهبر معنوی شیعیان نیجریه تاکنون دستکم 10 بار به زندان افتاده است.
 
برخی منابع خبری درگذشته اعلام کرده بودند درنتیجۀ فعالیت های تبلیغیِ شیخ ابراهیم در نیجریه، چیزی حدود 8 تا 12 میلیون نفر به جمع شیعیان اهل بیت پیامبر(ص) در این کشور پیوسته اند.
 
شیخ زکزاکی هفت پسر و دو دختر داشت که سه پسر او در راهپیمایی روز قدس سال 2014 (پارسال) و سه پسر او در جریان یورش به منزل وی در زاریا به شهادت رسیدند و اکنون «محمد» و دو دخترش «نصیبه» و «سهیلا» زنده هستند.

کلید واژه ها: نیجریه زکزاکی حسینیه شیعیان


نظر شما :