فابیوس: دیگر خواهان سقوط بشار اسد نیستیم

۳۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۹۵۲۱۸۹ سرخط اخبار

فرانسه پس از حمایت نظامی روسیه از دولت بشار اسد در یک چرخش سیاسی موضع خود را نسبت به دولت بشار اسد تغییر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در اقدامی غیرمنتظره از چرخش سیاسی و تغییر موضع کشورش نسبت به سوریه و دولت بشار اسد خبر داد. فابیوس که با روزنامه فیگارو صحبت می کرد، گفت: به عنوان یکی از پیش شرط های مذاکرات صلح در منطقه دولت فرانسه دیگر سقوط بشار اسد را نمی خواهد.

فابیوس پیش از این در گفتگو با روزنامه فرنچ دیلی گفته بود اگر دولت فرانسه بخواهد می تواند حتی پیش از مذاکرات این سیاست را تغییر دهد. بر این اساس این اظهارات فابیوس نشان می دهد فرانسه موضع سخت خود را نسبت به اسد تغییر داده است.

به نظر می رسد موضع صریح روسیه در حمایت از دولت بشار اسد در مقابل داعش و اقدامات تروریستی این گروهک، موجب گرایش قدرت های غربی به سمت بشار اسد شده است. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز اوایل هفته جاری گفته بود: زمان بندی برای خروج اسد از قدرت در مذاکرات صلح قابل بررسی است ولی در حال حاضر گزینه ای برای خروج وی از قدرت نداریم.

فابیوس در مصاحبه خود با رسانه های فرانسوی افزود: فرانسه اعتقاد دارد بهترین راه حل بحران سوریه مذاکرات صلح و تشکیل یک دولت متحد از احزاب مختلف است که عناصر دولت بشار اسد از ارکان آن محسوب می شوند.


نظر شما :