داعش کنترل کامل "سرت" را به دست گرفت

۲۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۲۷ کد : ۱۹۴۸۶۳۱ سرخط اخبار

تروریست های داعش با اشغال نیروگاه تولید برق در شهر سرت لیبی، کنترل کامل این شهر را به دست گرفتند.
 
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، تروریست های داعش که پیشتر کنترل فرودگاه شهر سرت لیبی را در دست گرفته بودند با اشغال نیروگاه تولید برق در غرب این شهر، شهر نفت خیز سرت را به طور کامل اشغال کردند.
 
خبرگزاری «اعماق»، وابسته به داعش تصاویری از حضور تروریست های این گروه در پایگاه «البخاریه» و گذرگاه «الخمسین» که نخستین ایست بازرسی در غرب شهر سرت محسوب می شود منتشر کرد.
 
شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که داعش کنترل کامل شهر سرت و اطراف آن را از شرق و غرب در دست گرفته و حتی در حال پیشروی به سمت شهرک «بویرات لحسون» در 90 کیلومتری غرب سرت و در نزدیکی شهر مصراته است.
 
با وجود نگرانی ها از پیشروی داعش در "مصراته" بسیج عمومی در این شهر اعلام شده و بسیاری از گردان های مسلح آماده رفتن به شهرک "بویرات لحسون" برای مقابله با داعش هستند.
 
به دنبال حمله ناگهانی داعش به پایگاه البخاریه چهار تن از نیروهای گردان 162 کشته و بیش از هشت تن دیگر زخمی شدند.
 
شبه نظامیان فجر لیبی از پایگاه البخاریه در شهر سرت به عنوان مقر خود استفاده می کردند که با کنترل داعش بر این پایگاه شهر سرت به طور کامل به اشغال داعش درآمد.
 
تروریست های داعش از مدت ها پیش حملاتی را به لیبی آغاز کرده و با شبه نظامیان فجر لیبی درگیر بودند.
 
لیبی از یکسو صحنه درگیری ها میان داعش و شبه نظامیان و از سوی دیگر صحنه درگیری ها میان ارتش و شبه نظامیان است. از نظر سیاسی نیز دو دولت در این کشور فعالیت دارند. دولت لیبرال طبرق که از نظر بین المللی به رسمیت شناخته شده و یکی هم دولت طرابلس که از سوی شبه نظامیان فجر لیبی حمایت می شود.

کلید واژه ها: سرت شهر سرت


نظر شما :