آمریکا با خصومت علیه ایران، روسیه و چین خودزنی می‌کند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۷ کد : ۱۹۴۷۸۸۴ سرخط اخبار

مقام پیشین اطلاعاتی آمریکا سیاست خصمانه این کشور علیه ایران، روسیه و چین را به "خودزنی" واشینگتن تعبیر کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ "فیلیپ جیرالدی،" افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) و مدیر اجرایی شورای منافع ملی این کشور، از سیاستهای خارجی واشینگتن انتقاد و اعلام کرد: آمریکا سیگنال های اشتباهی به ایران، روسیه و چین ارسال می کند، شیوه برقراری رابطه ما با این کشورها شبیه به خودزنی است.

این مقام بازنشسته آمریکایی در ادامه افزود: مقامات کاخ سفید روند دیپلماتیک صحیحی را با ایران، روسیه و چین در پیش نگرفته اند. عملکرد آنها در حوزه سیاست خارجی تاکنون بسیار نا امیدکننده بوده و هیچ نتیجه مثبتی برای کشور به همراه نداشته است.

وی همچنین گفت: آمریکا باید روابطی برپایه محترم شمردن حق استقلال دیگر کشورها با روسیه در پیش بگیرد، باید بپذیریم چین یک رقیب است و نه یک دشمن، همچنین رسیدن به یک توافق جامع هسته ای با ایران بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته و نمی توان با همه کشورها سر جنگ داشت. دخالت نظامی آمریکا در بحران داخلی اوکراین یکی دیگر از سیاستهای غلط کابینه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، بود و سند دیگری بر اشتباهات او در عرصه روابط بین الملل محسوب می شود.

"اوباما" باید قبل از آنکه "هیلاری کلینتون" یا "جب بوش" به عرصه سیاسی راه یابند و اوضاع را بدتر کنند، تغییری در نگرش خود بوجود آورده و آمریکا را در تعاملات بین المللی منعطف تر نشان دهد.


نظر شما :