سلاح سنگین ایران برای جنگ ضدداعش در عراق

۱۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۳ کد : ۱۹۴۵۰۱۱ سرخط اخبار

یک روزنامه عربی در گزارشی اعلام کرد ایران به گروه های داوطلب شیعه در عراق سلاح سنگین داده است.

به گزارش عصرایران، روزنامه القدس العربی چاپ لندن اضافه کرد: درگیری های فعلی میان نیروهای عراقی و گروه دولت اسلامی (داعش) در شهر تکریت نشان داد ایران به گروه های داوطلب شیعه تسلیحات پیشرفته ای مانند موشک، موشک انداز و توپخانه داده است.

خبرنگار این روزنامه به نقل از منابع آگاه نظامی و سیاسی در عراق اضافه کرد: گروه های داوطلب شیعه (که به عربی "الحشد الشعبی" گفته می شوند) برای نخستین بار در جنگ تکریت اعلام کرده اند که از تسلیحات سنگین ایرانی در جنگ با داعش در تکریت استفاده کرده اند.
این موضوع نشان دهنده روند روبه افزایش قدرت گروه های داوطلب شیعی در عراق است.

یک افسر ارشد وزارت دفاع عراق هم گفت که انواع سلاح سنگین و مهمات از ایران به عراق منتقل می شود. در ماه ها و هفته های اخیر با نزدیک شدن به زمان عملیات تکریت میزان سلاح و مهمات انتقالی از ایران به عراق افزایش چشمگیری یافته است.

وی افزود: گروه های داوطلب در عملیات های تکریت از انواع تسلیحات سنگین ایرانی از جمله موشک انداز، توپخانه، موشک های زمین به زمین و خمپاره اندازها استفاده کرده اند.

علاوه بر این ایران به گروه های داوطلب موشک های ضد هوایی استریلا و هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) برای ماموریت های شناسایی و اطلاعاتی داده است.

منابع آگاه اضافه کردند: این انتقال سلاح به طور مستقیم و بدون دخالت دیگر طرف ها میان ایران و گروه های داوطلب شیعی انجام می شود.

گردان های حزب الله عراق یکی از گروه های نظامی شیعی در عراق است که به تازگی در سایت اینترنتی اش از استفاده از موشک های پیشرفته در جنگ با داعش در تکریت خبر داده است. 

کلید واژه ها: تکریت


نظر شما :