رئیس‌جدید سرویس‌مخفی آمریکا منصوب شد

۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۹۴۴۴۵۷ سرخط اخبار

ئیس جمهور آمریکا جوزف کلانسی رئیس موقت دستگاه مخفی آمریکا را به عنوان رئیس دائم آن منصوب کرد و درخواست ها برای انتصاب فردی از بیرون به عنوان رئیس این دستگاه را نادیده
گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در پی موج رسوایی ها در دستگاه مخفی آمریکا که درخواست های بسیار از باراک اوباما برای انتصاب فردی از بیرون این دستگاه برای ریاست آن را بدنبال داشته، رئیس جمهور آمریکا جوزف کلانسی رئیس موقت دستگاه مخفی را به عنوان رئیس دائم منصوب کرد.

کلانسی که سابقه 27 سال حضور در دستگاه مخفی را دارد رئیس سابق حفاظت ریاست جمهوری و مسئول حفاظت از اوباما و روسای جمهور پیشین آمریکا بوده است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: کلانسی با توجه به سابقه طولانی اش در دستگاه مخفی، اعتبار زیادی را در این آژانس بدست آورده است.

یک هیئت چهار نفره دولتی پیشتر اعلام کرده بود که سرویس مخفی آمریکا برای پاک شدن از رسوایی ها به یک رئیس از بیرون این نهاد احتیاج دارد. در ماه سپتامبر یک کهنه سرباز دارای اختلالات روانی با یک چاقو در دست از دیوار کاخ سفید رد شده و وارد محوطه آن شد.
باراک اوباما و خانواده اش در زمان ورود این فرد در کاخ سفید نبودند ولی این رخداد تازه ترین رسوایی و قصور امنیتی سرویس مخفی درباره رئیس جمهور آمریکا بوده است.

کاخ سفید گفت: کلانسی اگرچه یکی از اعضای سرویس مخفی است اما ارزیابی صریح و مشخصی از آنچه که باید برای اصلاح این سرویس انجام شود، دارد.

جولیا پیرسون آخرین رئیس سرویس مخفی آمریکا پس از عبور فرد چاقو بدست از دیوار کاخ سفید از سمت خود استعفا داد. پیرسون نیز پیشتر و در پی رسوایی چند تن از ماموران سرویس مخفی که در جریان سفر رسمی اوباما به کلمبیا در سال 2012، در هتل محل اقامت وی با چند روسپی ارتباط برقرار کرده بودند، برای پاکسازی و اصلاح این سرویس منصوب شده بود.
 

کلید واژه ها: دستگاه مخفی کلانسی


نظر شما :