گفت‌وگوی وزیر خارجه ژاپن با ظریف

۰۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۶ کد : ۱۹۴۳۴۳۸ سرخط اخبار

در حالی که فشارها بر دولت ژاپن در رابطه با سرنوشت گروگان های این کشور در دست گروه تروریستی داعش تشدید می شود، وزیر خارجه ژاپن با مقامات بلندپایه بسیاری از کشورها از جمله وزیر خارجه ایران، گفت و گو کرد. دولت ژاپن نیز ستاد بحران تشکیل داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر سی ساعت مانده به پایان ضرب الاجلی که داعش برای اعدام گروگان های ژاپنی خود تعیین کرده اند، دولت ژاپن روز پنجشنبه یک ستاد بحران به ریاست شینزو آبه ،نخست وزیر این کشور تشکیل داد و یکی از معاونان وزیر امور خارجه خود را به اردن اعزام کرد.

یاسوهید ناکایاما، معاون وزیر امور خارجه ژاپن که به اردن سفر کرده است، چهارشنبه شب مذاکراتی طولانی با شینزو آبه داشت. او پیش از این با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار کرد.

عبدالله دوم به معاون وزیر خارجه ژاپن خاطر نشان کرد که شرایط بسیار دشوار است اما دولت ژاپن باید در خصوص همکاری کامل اردن با توکیو در تمام زمینه ها اطمینان خاطر داشته باشد.

فومیو کیشیدا ،وزیر امور خارجه ژاپن نیز روز چهارشنبه در تماسی تلفنی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در همین باره گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران به همتای ژاپنی خود درباره حمایت تهران اطمینان داد و تاکید کرد مسئله گروگان های ژاپنی در دست داعش برای منطقه خاورمیانه و حتی کل جامعه بین المللی یک تهدید محسوب می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از توکیو، نخست وزیر ژاپن و وزیر امور خارجه این کشور همچنین به طور مستقیم یا تلفنی با مقامات بلند پایه بسیاری از کشورهای جهان از جمله ترکیه، فرانسه، ایتالیا، آمریکا و انگلیس گفت وگو کردند و برای آزاد کردن دو تبعه کشورشان که در اسارت داعش به سر می برند، ار آنها  کمک خواستند.

گروه تروریستی داعش در نواری ویدئویی که روز سه شنبه در اینترنت قرار داده شد ،تهدید کرد اگر در عرض 72 ساعت 200 میلیون دلار به این گروه داده نشود، دو گروگان ژاپنی خود را خواهد کشت.

کلید واژه ها: ژاپن اردن دولت ژاپن


نظر شما :