سازمان ملل خواستار بازگشایی گذرگاه رفح شد

۲۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۹۴۳۱۴۷ سرخط اخبار

سازمان ملل متحد از دولت مصر خواست گذرگاه رفح در مرزهای نوار غزه را باز کند و زمینه تردد آزادانه فلسطینیان از طریق آنرا فراهم سازد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، ینیس فراندزن اندرس معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی در جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع منطقه خاورمیانه تاکید کرد که دولت مصر باید ضمن در نظر گرفتن نگرانی های امنیتی بحق خود، گذرگاه رفح را بازگشایی کند.

اندرس ضمن ابراز تاسف نسبت به عدم اتخاذ اقدامات اعتماد سازی لازم از سوی طرفین فلسطینی و صهیونیستی، تصریح کرد که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ضمن اطلاع از مخالفت شورای امنیت با قطعنامه پایان اشغال فلسطین تا سال 2017، معتقد است که وضعیت کنونی حاکم بر اراضی اشغالی فلسطین به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی همچنین نسبت به اوضاع امنیتی فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت پس از گذشت نزدیک به 5 ماه از امضای توافقنامه آتش بس میان گروه های مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس، اوضاع امنیتی غزه همچنان شکننده است و به نظر نمی رسد که طرفین تمایلی برای بازگشت بر سر میز مذاکرات غیر مستقیم با نظارت مصر داشته باشند.

این مسئول سازمان ملل از عمل نکردن طرف های بین المللی به تعهدات خود مبنی بر اعطای کمک های مالی به فلسطین انتقاد کرد.

گفتنی است که مصر از زمان حمله افراد ناشناس به نیروهای امنیتی این کشور در استان شمال سیناء که منجر به کشته شدن 31 نفر و زخمی شدن 30 نفر دیگر شد، گذرگاه رفح را به روی فلسطینیان ساکن نوار غزه بسته است.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :