صدور حکم سنگین برای وزیر دولت سابق مصر

۲۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۴۱۸۲۹ سرخط اخبار

یک دادگاه مصری وزیر اطلاع رسانی دولت رییس جمهوری سابق این کشور را به 10 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، یک دادگاه در مصر «صلاح عبدالمقصود» وزیر اطلاع رسانی دولت محمد مرسی، رییس جمهوری سابق مصر را به جرم سوءاستفاده از تجهیزات و امکانات تلویزیون دولتی این کشور و در اختیار گذاشتن آنها به یک شبکه ماهواره ای خاص که هدفش پوشش تحصن طرفداران مرسی بود، به 10 سال حبس محکوم کرد.

یک منبع در دادگستری مصر اعلام کرد، حکم دادگاه برای عبدالمقصود به صورت غیابی صادر شده است چرا که وی از زمان عزل مرسی در ژوئیه 2012 کشور را ترک کرده است. وی در ادامه گفت، این دادگاه در همین پرونده حکم مشابهی را در مورد «عمرو عبدالغفار درویش» رییس بخش مهندسی رادیو مصر صادر کرد.

همچنین این دادگاه هر دو متهم را به پرداخت 3.5 میلیون پوند مصری (معادل حدود 500 هزار دلار) و پرداخت ارزش مالی تجهیزاتی که بخشیده بودند، به دولت مصر ملزم کرد. عبدالمقصود متهم به بخشش تجهیزات تلویزیون دولتی مصر به یک شبکه ماهواره ای خاص است تا آن شبکه بتواند به صورت مستقیم، تحصن طرفداران مرسی در میدان رابعة واقع در شمال شرق قاهره را پوشش دهد.

محمد مرسی و اکثر رهبران گروه اخوان المسلمین با پرونده های متعددی درخصوص تحریک به خشونت و ارتباط با اخوان المسلمین که دولت مصر آن را یک گروه تروریستی می داند، محکوم شدند. 

کلید واژه ها: مصر مرسی


نظر شما :