احتمال شرکت اردن در عملیات زمینی علیه داعش

۳۰ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۸ کد : ۱۹۳۹۹۵۱ سرخط اخبار

منابع آگاه اردنی اعلام کردند که اردن که بر عدم دخالت در حملات زمینی علیه داعش اصرار دارد ممکن است با استفاده از نیروهای ویژه در عملیات نظامی زمینی ائتلاف ضد داعش شرکت کند.

به گزارش فارس، اردن که بارها اعلام کرده در اقدام نظامی زمینی علیه گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه مشارکت نخواهد کرد ممکن است در عملیات های زمینی محدودی علیه داعش حضور پیدا کند.

روزنامه عربستانی «الحیاة»، به نقل از منابع آگاه اردنی گزارش داد که اگر اردن تحت فشارهای بین المللی قرار بگیرد ممکن است وادار شود با استفاده از نیروهای ویژه در عملیات های زمینی محدودی علیه داعش مشارکت داشته باشد.

«عبدالله دوم» پادشاه اردن پیشتر در دیدار با اعضای پارلمان این کشور اعلام کرده بود که جنگ داخلی میان افراط گرایان و اعتدال اسلامی ایجاد شده و امتداد جنگی که منطقه شاهد آن است ممکن است تا 15 سال به طول بیانجامد.

الحیاة به نقل از منابع بلندپایه گزارش داد که مقامات اصلی اردنی با مشارکت در اقدام نظامی زمینی علیه داعش مخالفت می کنند و تلاش می کنند به نقش حمایتی استراتژیکی و اطلاعاتی خود بسنده کنند اما ممکن است در پی فشارهای بین المللی و فشارهای اقتصادی امان به صورت محدود در تعدادی از عملیات های زمینی در خاک سوریه و احتمالا عراق حضور داشته باشد.

کلید واژه ها: اردن


نظر شما :