اردن مسدود شدن مرز خود با سوریه را تکذیب کرد

۲۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۹۳۹۸۳۳ سرخط اخبار

اردن خبر بسته شدن گذرگاه های مرزی این کشور با سوریه را در پی حملات اخیر گروهک های تروریستی به ایست های ارتش سوریه در گذرگاه های مرزی، تکذیب کرد.

به گزارش فارس اردن خبر بسته شدن گذرگاه های مرزی این کشور با سوریه را تکذیب اما اعلام کری که حرکت و آمد و شد تقریبا به حال تعلیق در آمده است.

یک منبع نظامی اردنی به روزنامه عکاظ عربستان اعلام کرد که بعد از بسته شدن گذرگاه «النصیب» به صورت موقت از سوی سوریه، هیچ دستوری از «امان» مبنی بر بسته شدن گذرگاه های مرزی با سوریه صادر نشده است.

گذرگاه «النصیب» در مرز جنوبی سوریه با اردن، روز گذشته شاهد حملات شدید گروه های مسلح بود. گروهک های مسلح از گذرگاه «النصیب» بین اردن و سوریه قصد داشتند به ایست بازرسی «ام میاذن» ارتش سوریه حمله کنند که با پاتک ارتش سوریه چندین نفر از آنان کشته شد.

این منبع همچنین تأکید کرد که در پی تحولات امنیتی اخیر در مرزهای سوریه و اردن، حرکت آمد و شد میان دو کشور تقریبا به حالت تعلیق در آمده است.

روزنامه عکاظ به نقل از شاهدان عینی اردنی گزارش داد که بعد از درگیری میان ارتش سوریه و معارضان مسلح سوری، گذرگاه مرزی النصیب شاهد تدابیر شدید امنیتی و استقرار تجهیزات نظامی گسترده بوده است.

کلید واژه ها: اردن ارتش سوریه


نظر شما :