پیشمرگها کوههای مشرف به موصل را گرفتند

۱۶ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۸ کد : ۱۹۳۸۰۲۷ سرخط اخبار

واحد مرکزی خبر نوشت:

خبرنگار بی بی سی عربی گفت : اقدام نیروهای پیشمرگ کرد در به دست گرفتن کنترل کوه زردک، به حمله به پایگاههای عناصر گروه موسوم به دولت اسلامی در روزهای آینده کمک خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، نیروهای پیشمرگ کرد بعد از درگیری با افراد مسلح گروه موسوم به دولت اسلامی، در عملیات در غرب اربیل پیشروی کردند. نیروهای کرد با پشتیبانی هواپیماهای جنگی آمریکا کنترل کوه زردک را به دست گرفتند که از اهمیت راهبردی در این منطقه برخوردار است.

خبرنگار این شبکه در گزارشی از عراق گفت : ما اکنون در بالاترین نقطه در کوه زردک هستیم. این منطقه راهبردی به شمار می رود و عناصر گروه دولت اسلامی تا بعد از ظهر روز جمعه در این منطقه مستقر بودند تا این که نیروهای پیشمرگ با پشتیبانی هوایی آمریکا وارد این منطقه شدند.

به گفته خبرنگار این شبکه، فرمانده نظامی این منطقه در مصاحبه با وی گفته است اگر پشتیبانی هوایی آمریکا نبود آن ها نمی توانستند با این سرعت وارد این منطقه شوند. این کوه بر تعدادی از روستاهایی مشرف است که عناصر گروه دولت اسلامی در آن ها مستقر هستند. در نزدیک ترین روستا به این کوه برخی عناصر دولت اسلامی حضور دارند، هر چند که به طور جزئی از آن عقب نشینی کرده اند. اما در چند کیلومتری این روستا، روستای مسیحی نشین قره قوش قرار دارد که عناصر دولت اسلامی به طور گسترده در آن مستقر هستند. اکثر درگیری هایی که در دو روز گذشته رخ داده، در این منطقه متمرکز بوده است و شاید ورود نیروهای کرد به این منطقه به حمله به پایگاههای عناصر دولت اسلامی در روزهای آینده کمک کند.

کلید واژه ها: دولت اسلامی


نظر شما :