جمهوری‌خواهان به دنبال افزایش مداخله نظامی امریکا در خاورمیانه

۰۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۶ کد : ۱۹۳۷۴۱۱ سرخط اخبار

نمایندگان جمهوریخواه آمریکا به بهانه مقابله با تهدید نیروهای داعش برای امنیت داخلی آمریکا، خواستار افزایش حملات هوایی در عراق و همچنین انجام این حملات در سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «گاردین»، جمهوریخواهان ارشد کنگره آمریکا روز یکشنبه خواستار افزایش حملات هوایی این کشور علیه نیروهای داعش در عراق و همچنین انجام این حملات در سوریه برای نخستین بار شدند.

«مایک مک کال» نماینده تگزاس در کنگره آمریکا که ریاست کمیته امنیت داخلی در مجلس نمایندگان را برعهده دارد، از نیروهای داعش با عنوان «بدترین تهدید برای آمریکا از زمان حوادث یازده سپتامبر» یاد کرد.

این نماینده جمهوریخواه در گفت وگو با شبکه «ای بی سی» گفت: «ما باید حملات هوایی خود را افزایش دهیم تا در نهایت بتوانیم داعش را شکست داده و آنها را نابود کنیم. ما باید تهدید آنها برای امنیت داخلی خود را جدی بگیریم. من بر این باورم که این یک تهدید بسیار واقعی است.»

وی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست ها و راهبرد فعلی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا افزود: «ما با تهدید انهدام هواپیماها مواجهیم، مشابه همان حوادثی که در ارتباط با بمبگذاری میدان تایمز در نیویورک شاهد آن بودیم.»

در سال 2010 میلادی، یک حمله تروریستی به منظور منفجر کردن یک خودروی بمبگذاری شده در میدان تایمز نیویورک طراحی شده بود اما ظاهرا این حمله تروریستی با کشف این بمب در داخل خودرو و خنثی کردن آن توسط نیروهای پلیس نیویورک ناکام ماند. دستگاه قضایی آمریکا بعدا یک آمریکایی پاکستانی الاصل را دستگیر کرد و عنوان شد که وی قصد داشته تا تعداد زیادی از مردم آمریکا را به قتل برساند.

از سوی دیگر «جک رید» سناتور دموکرات «رود آیلند» در گفت وگو با شبکه «سی ان ان» ضمن هشدار در خصوص بزرگنمایی خطراتی که نیروهای داعش می توانند برای امنیت آمریکا داشته باشند، گفت: «من فکر نمی کنم که ما بتوانیم به سادگی آنها را نادیده بگیریم. اما از طرفی اغراق درباره اقدامات آنها و تهدید خواندنشان آن هم در داخل آمریکا کار درستی نیست.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که اعضای گروه داعش فیلمی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که در آن یک عضو داعش با لهجه انگلیسی مدعی می شود، در حال کشتن «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی است.

گاردین در گزارش خود نوشت: «به دنبال انتشار فیلم کشته شدن این خبرنگار آمریکایی، گزارش شده که کاخ سفید در حال بررسی حملات هوایی در سوریه به بهانه مقابله با نیروهای داعش است.»

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرده بود: «اگر ما توطئه ای علیه آمریکایی ها مشاهده کنیم، و تهدیدی امنیت آمریکا را به خطر بیاندازد، آماده هستیم تا علیه آن تهدید وارد عمل شویم. ما بارها این مسئله را عنوان کرده و بر آن تأکید کرده ایم.»

«سر پیتر وست مکات» سفیر انگلیس در آمریکا نیز در گفت وگو با شبکه «سی ان ان» اعلام کرد، نیروهای اطلاعاتی انگلیس به شناسایی فردی که در این فیلم مدعی کشتن این خبرنگار آمریکایی شده، نزدیک شده اند.

کلید واژه ها: نیروهای داعش


نظر شما :