داعش بحرین تشکیل شد

۰۵ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۸ کد : ۱۹۳۴۹۴۴ سرخط اخبار
گروهک تروریستی داعش هم اکنون به صورت مخفیانه در بحرین در حال تشکیل شدن است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، خبرها حاکی از دستیابی سرویس های اطلاعاتی آمریکا به گزارشی درخصوص تلاش «عادل فلیفل» افسر سابق سرویس اطلاعاتی بحرین برای تشکیل گروه موسوم به «داعش بحرین» است. گزارش دستگاه های اطلاعاتی آمریکا حاکیست: داعش بحرین هم اکنون به صورت مخفیانه در حال تشکیل شدن است و شامل سلفیون افراطیِ مجهز به سلاح های سرد است که این افراد، به ترور شهروندان شیعه و رهبران مردمی و اجرای حملات انفجاری در مناطق شیعه نشین بحرین خواهند پرداخت .
 
مسئولان عالی رتبه آمریکا نیز در جلسه ای محرمانه به کادر ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور در بحرین درباره پیامدهای اعتراضات 14 فوریه سال آینده هشدار دادند و اعلام کردند که با توجه به تشکیل قریب الوقوع داعش بحرین این کشور در سال آینده با وضعیت ناگواری مواجه خواهد شد.
 
فلیفل به مخالفت شدید با اعتراضات 14 فوریه بحرین مشهور است و اخیراً به صورت علنی خواستار تشکیل گروهی شبه نظامی برای سرکوب مخالفان و معترضان شد و گفت: دولت باید معترضان را زنده یا مرده بازداشت کند. بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز گسترده مردمی به منظور برپایی نظامی منتخب، برقراری دموکراسی و رفع تبعیض و بی عدالتی است که با سرکوب شدید رژیم بحرین همراه شده است.
 
درجریان این سرکوبگری، شمار زیادی از معترضان شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده اند. رژیم بحرین همچنین رهبران مخالفان و معترضان بحرینی را برای تلاش جهت خاموش کردن شعله اعتراضات بازداشت و شکنجه کرده و به زندان های طولانی مدت محکوم کرده است.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :