ریاض حجاب رهبر مخالفان بشار می شود

۱۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۴:۳۴ کد : ۱۹۳۳۹۹۸ سرخط اخبار

روزنامه الشرق الاوسط از قول یکی از چهره های ارشد معارضان سوریه از تدارکات ائتلاف مخالفان سوریه برای تعیین جانشین ریاست فعلی این انتخاب خبر داده و «ریاض حجاب» نخست وزیر پیشین سوریه را شانس اول جانشینی وی دانسته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه الشرق الوسط خبر داده، «ائتلاف مخالفان سوریه» در حال تدارک برای انتخاب یک رئیس جدید به عنوان جایگزین برای «احمد جربا» رئیس فعلی این ائتلاف است.

«احمد رمضان» از چهره های سرشناس معارضان سوری در مصاحبه ای اختصاصی به این روزنامه چاپ لندن گفته نام چندین نفر به عنوان نامزدهای احتمالی برای ریاست این ائتلاف تحت حمایت کشورهای غربی مطرح شده که «ریاض حجاب»، نخست وزیر پیشین سوریه در میان آنها است.

«رمضان» با اشاره به تجربه سیاسی و آگاهی «حجاب» از اوضاع داخلی سوریه شانس وی برای تصدی این سمت را بالا دانست.

«حجاب» یکی از معدود مقامات دولت بشار اسد بود که از دولت وی جدا شد و به معارضان پیوست. وی دو ماه پس از قبول سمت نخست وزیری از این سمت کنار رفت.

پیش از این هم برخی رسانه ها احتمال ریاست «حجاب» بر ائتلاف معارضان سوریه را مطرح کرده بودند.

براساس اساسنامه داخلی ائتلاف مخالفان سوریه، جربا نمی تواند برای بار سوم نامزد پست ریاست این ائتلاف بشود.

پیشتر ائتلاف مخالفان سوریه در نشست خود در استانبول «احمد عاصی جربا» را در سمت ریاست این ائتلاف برای شش ماه دیگر ابقا کرد.

جربا در انتخابات ائتلاف مخالفان سوریه با کسب 65 رای از میان 126 رای توانست بر ریاض حجاب پیروز شود، چرا که حجاب توانست 52 رای به دست آورد.

دو نامزد دیگر با نخست وزیر پیشین سوریه در خلال رأی گیری برای انتخاب ریاست ائتلاف مخالفان سوریه رقابت خواهند کرد. «بدر یاموس» دبیر کل این ائتلاف و «هادی البحرا» که ریاست تیم مذاکره کننده مخالفان سوریه در گفت وگوهای ژنو 2 را به عهده داشت با این مقام پیشین سوریه در این انتخابات رقایت خواهد کرد.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی های خونین بوده است. گزارش های زیادی نشان می دهند کشورهای غربی و متحدان عربی آنها در حال ارسال کمک به معارضان هستند.

کلید واژه ها: مخالفان سوریه ائتلاف مخالفان سوریه


نظر شما :