سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه به عربستان

۱۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۱ کد : ۱۹۳۳۹۶۸ سرخط اخبار

حمیدرضا دهقانی، سفیر و نماینده ایران در سازمان همکاری های اسلامی گفت: به دلیل هم زمانی مذاکرات ایران و 1+5 در وین و ضرورت حضور وزیرامور خارجه در این گفت وگوها و از سویی با توجه به اهمیتی که ایران برای سازمان همکاری اسلامی و همچنین کشورهای اسلامی قائل است، بالاترین مقام وزارت خارجه پس از ایشان در این اجلاس شرکت می کند.

حمیدرضا دهقانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: چهل و یکمین اجلاس شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی 28 و 29 خردادماه در جده برگزار می شود و با توجه به اهمیتی که این اجلاس برای ایران دارد و موضوعاتی که قرار است در آن مطرح شود تلاش این است که ایران در سطح بالاترین مقام وزارت خارجه پس از وزیر در این نشست شرکت کند.

وی افزود: در این اجلاس دوره ای دو روزه تمامی مسائل مربوط به جهان اسلام و موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مالی این کشورها مطرح می شود.

دهقانی با بیان اینکه اجلاس دوره ای هر سال یک بار برگزار می شود و سال گذشته در گینه کوناکری برگزار شد گفت: قرار است نشست سال آینده شورای وزیران در کویت برگزار شود.

سفیر و نماینده ایران در سازمان همکاری های اسلامی ادامه داد: اجلاس شورای وزیران سومین ارگان بعد از نشست وزیران خارجه است که برخلاف نشست وزیران خارجه هر سه سال یکبار تشکیل جلسه می دهد این اجلاس سالانه برگزار می شود.

وی گفت: نشست های کمیسیون و کارشناسان ارشد برگزار شده و پیش نویس های قطعنامه و مصوبات مورد بررسی قرار گرفته است. قرار است در این نشست مسائل فلسطین، قدس، جهان اسلام، اسلام هراسی و موضوع اقلیت های مسلمان در کشورهای مسلمان از جمله مسلمانان میانمار و مسلمانان در آفریقای مرکزی مورد بحث قرار گیرد.

دهقانی گفت: یک سری مصوبات مربوط به مسائل داخلی و ساز و کارهای داخلی به طور معمول مورد بررسی قرار می گیرد و تصویب می شود.

کلید واژه ها: سازمان همکاری


نظر شما :