وزیر خارجه عربستان برکنار می شود

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۹ کد : ۱۹۳۲۲۶۵ سرخط اخبار

منابع بلندپایه سعودی از برکناری وزیر خارجه عربستان در چند روز آینده و جنگ قدرت برای جانشینی وی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع بلندپایه سعودی از تصمیم عبدالله بن عبدالعزیز شاه مُسن عربستان برای برکناری سعود الفیصل از وزارت امور خارجه این کشور در روزهای آینده خبر دادند.

بنا به اعلام منابع سعودی، شاهزاده سعود الفیصل روزهای آخر دوره فعالیت خود را در سمت وزیر امور خارجه عربستان می گذراند زیرا عبدالله بن عبدالعزیز تصمیم دارد در روزهای آینده وی را از این سمت برکنار کند.

منابع یاد شده افزودند: مساله مهم تر از برکناری سعود الفیصل، فردی است که به عنوان جانشین وی انتخاب خواهد شد.

منابع یاد شده اعلام کردند: سعود الفیصل بعد از اینکه متوجه شد که شاه عربستان درصدد برکناری وی است، تلاش می کند تا برادرش ترکی به عنوان جانشین وی انتخاب شود اما عبدالله بن عبدالعزیز تمایل دارد که پسرش شاهزاده عبدالعزیز را در سمت وزیر امور خارجه منصوب کند.

به گزارش پایگاه الحدث نیوز، منابع بلندپایه سعودی افزودند: این روزها اختلافات گسترده در سطح خاندان حاکم آل سعود به علت رقابت بر سر پست وزیر امور خارجه وجود دارد و مهمتر از آن رقابت بر سر پست پادشاهی است.

ملک عبدالله شاه عربستان اخیرا شاهزاده بندر بن سلطان رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی را به عنوان هزینه تضمین جایگاه پسرش متعب در مجموعه افرادی که به دنبال ولیعهدی بودند، قربانی کرد.

این اطلاعات با محتوی مقاله اخیر دیوید هرست نویسنده مشهور در پایگاه هافینگتون پست مطابقت دارد. وی گفته بود: " عجیب نیست اگر درروزهای آینده بشنویم که شخص سعود الفیصل از پست وزیر امور خارجه عربستان برکنار شده است"
 

کلید واژه ها: سعود الفیصل برکناری


نظر شما :