روحانی به عمان می‌رود

۱۹ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۳:۰۷ کد : ۱۹۲۹۹۰۸ سرخط اخبار

352862_143.jpgسفیر جمهوری اسلامی در مسقط روز دوشنبه اعلام کرد که ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری کشورمان روز چهارشنبه برای انجام یک سفر دو روزه راهی عمان می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسقط، روحانی در این سفر با پادشاه عمان در مورد همکاری های دو جانبه و تنش های منطقه ای گفت و گو می کند.

ˈعلی اکبر سیبویهˈ سفیر ایران در مسقط گفت که روحانی در جریان نخستین سفر خود به یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از زمان انتخاب به عنوان رییس جمهوری،در خصوص ˈراه های تحکیم روابط دوجانبه و امنیت و ثباتˈ در منطقه بحث و تبادل نظر می کند.

وی اضافه کرد که روحانی همچنین در مورد ˈبحران سوریه و راه های حل مسالمت آمیز آنˈ مذاکره می کند.

طبق این گزارش، سفر روحانی به مسقط در بحبوحه افزایش تنش های داخلی در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عمان انجام می شود.

عربستان سعودی، بحرین و امارات عربی متحده هفته گذشته سفرای خود را از دوحه قطر فرا خواندند و این شیخ نشین را به دخالت در امور داخلی کشورهای خود متهم کردند.

در همین حال، سیبویه درمورد این مساله به خبرنگاران گفت که اینها امور داخلی شورای همکاری خلیج فارس است.

وی افزود: امیدواریم که مردم و کشورهای منطقه بتوانند در کنار هم با صلح، امنیت و توافق زندگی کنند.

عمان تاکنون به تازه ترین تحولات در منطقه خلیج فارس واکنش نشان نداده است.

این خبرگزاری افزود سلطان قابوس پادشاه عمان که به لحاظ تاریخی از روابط خوبی با تهران برخوردار است، در ماه اوت (مرداد ماه) در جریان سفری که بر موضوعات اقتصادی و دیپلماتیک متمرکز بود، از ایران دیدن کرد.

حسن روحانی سومین رییس جمهوری اسلامی ایران است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از عمان دیدن می کند. 

کلید واژه ها: مسقط خلیج فارس


نظر شما :