اتحادی که احیا شد

یادداشت اوباما و اولاند در حمایت از روند مذاکرات با ایران

۲۷ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۹:۲۰ کد : ۱۹۲۸۵۷۵ اروپا آمریکا پرونده هسته ای ترجمه برگزیده
دیپلمات های آمریکایی و فرانسوی برای گفت و گو با ایران آماده می شوند تا توافقنامه ای را نهایی کنند که به موجب آن پیشرفت برنامه های هسته ای ایران متوقف و بخش های کلیدی این فعالیت ها به عقب رانده می شود.
یادداشت  اوباما و اولاند در حمایت از روند مذاکرات با ایران

دیپلماسی ایرانی: آنچه در زیر می خوانید خلاصه یادداشت مشترکی است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در روزنامه های واشینگتن پست و لوموند منتشر کرده اند.

امروز، دیپلمات های آمریکایی و فرانسوی برای گفت و گو با ایران آماده می شوند تا توافقنامه ای را نهایی کنند که به موجب آن پیشرفت برنامه های هسته ای ایران متوقف و بخش های کلیدی این فعالیت ها به عقب رانده می شود. مقامات آمریکایی و فرانسوی در مورد مبارزه با تروریسم در سراسر جهان، به طور روزانه اطلاعات را با هم  مبادله می کنند. امروز طیف همکاری های فرانسه و آمریکا از کمک به کشاورزان در آفریقا و مبارزه با فقر تا اجلاس های گروه هشت و گروه 20 و پرداختن به چالش های جهانی گسترده است.

یک دهه قبل، عده کمی تصور می کردند که آمریکا و فرانسه بتوانند چنین همکاری نزدیکی را در موضوعات مختلف داشته باشند. ریشه همکاری های دو کشور به بیش از دو دهه قبل باز می گردد. این روزها مشکلات چند ملیتی با حضور تنها یک کشور قابل حل نیست و باید کشورهای بیشتری قدم جلو بگذارند و هزینه بدهند. کشورهای بیشتری باید احساس مسئولیت کنند تا هدف امنیت و صلح جهانی، آزادی و پایبندی به حقوق بشر تامین شود.

در مورد ایران ما توانستیم توافق مقدماتی ژنو را رقم بزنیم. ما به همراه انگلیس، آلمان، روسیه و چین و اتحادیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته آینده با مقامات ایرانی در وین ملاقات می کنیم تا مذکرات به منظور دستیابی به توافق جامع را آغاز کنیم

در مورد ایران ما توانستیم توافق مقدماتی ژنو را رقم بزنیم. ما به همراه انگلیس، آلمان، روسیه و چین و اتحادیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته آینده با مقامات ایرانی در وین ملاقات می کنیم تا مذکرات به منظور دستیابی به توافق جامع را آغاز کنیم. مذاکراتی که قار است به راهکاری جامع منجر شود که در نهایت مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شود. در مورد سوریه نیز ما توانستیم با همکاری با هم، خطر تسلیحات شیمیایی در این کشور را کاهش دهیم و اکنون سوریه باید به تعهدات اش عمل کند.

مشارکت سرمایه گذاری و تجاری که ما بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده دنبال اش هستیم، یک فرصت خوب برای ایجاد میلیون ها موقعیت شغلی است.

چالش های زمان ما نمی توانند با امید و آرزو حل شوند. فرصت ها به سادگی به دست نمی آیند. آینده ای که ما به دنبال آن هستیم، همانگونه که همیشه به دنبال آن بودیم باید به دست بیاید. برای بیش از دو قرن است که مردم ما برای آزادی دوجانبه ما در کنار هم ایستاده اند. اکنون ما نه تنها باید مسئولیت های مان را در قبال خودمان انجام دهیم. بلکه در مورد جهان امن تر نیز مسئول هستیم، چرا که اتحاد بادوام ما دوباره احیا شده است.

تحریریه دیپلماسی ایرانی / 10

انتشار اولیه: سه شنبه 22 بهمن 1392/ باز انتشار: یکشنبه 27 بهمن 1392

کلید واژه ها: فرانسوا اولاند باراک اوباما


نظر شما :