ورود ظریف به ترکمنستان

۳۰ دی ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۹ کد : ۱۹۲۷۵۷۱ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز وارد عشق آباد شد و در بدو ورود گفت: جنس روابط ما با ترکمنستان به عنوان یک همسایه مهم است و ما همکاری های گسترده ای در حوزه های مختلف اقتصادی با آنها داریم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به ترکمنستان، وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز (دوشنبه)، در هنگام ورود به عشق آباد مورد استقبال وزیر خارجه ترکمنستان قرار گرفت، در جمع خبرنگاران گفت: روابط با همسایگان برای دولت تدبیر و امید، اهمیت و اولویت بسیاری دارد.

وی افزود: ما در روابط خود کمیسیون های مشترکی داریم که اجلاس کمیسیون های مشترک ایران و ترکمنستان که امروز در عشق آباد برگزار می شود نیز از آن جمله است.

ظریف با اشاره به اینکه گفت وگو و مذاکراتی درباره مسایل دوجانبه با مقامات ترکمنستان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در مذاکرات امروز درباره مسایل منطقه ای صحبت خواهیم کرد. بنابراین فرصت خوبی برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد که در این سفر یک تیم اقتصادی قوی با خود به همراه دارد.

ظریف اضافه کرد: جنس روابط ما با ترکمنستان به عنوان یک همسایه مهم است و ما همکاری های گسترده ای در حوزه های مختلف اقتصادی با آنها داریم. این روابط بسیار جدی است؛ بنابراین ضرورت دارد تیم اقتصادی قوی همراه داشته باشیم.

وزیر امور خارجه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر سفر حسن روحانی به ترکمنستان نیز اظهار کرد: به دلیل اهمیت کشورهای منطقه برای ما، رییس جمهور مایل است به کشورهای منطقه سفر کند و دعوتی هم از سوی ریاست محترم جمهور ترکمنستان صورت گرفته که در این زمینه برنامه ریزی خواهیم کرد.

کلید واژه ها: ترکمنستان


نظر شما :