ریاض حجاب از ائتلاف مخالفان سوریه خارج شد

۲۱ دی ۱۳۹۲ | ۲۲:۰۵ کد : ۱۹۲۷۲۲۴ سرخط اخبار

 نخست وزیر برکنار شده سوریه تصمیم گرفت به همراه تعدادی از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه از این ائتلاف خارج شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، ریاض حجاب، نخست وزیر برکنار شده سوریه در پیامی اعلام کرد که تصمیم وی برای خروج از ائتلاف مخالفان سوریه در پی فضای مبهمی اتخاذ شد که بر چشم انداز عملکرد ائتلاف مخالفان حکم فرما شده و باعث می شد اعضای ائتلاف نسبت به تصمیم ها در مورد مسائل سرنوشت ساز احساس شک و دودلی کنند.

وی تاکید کرد که به این دلیل در انتخابات اخیر ریاست ائتلاف مخالفان سوریه نامزد شد تا این ائتلاف را به یک نهاد دارای یک اندیشه واحد تبدیل کند و به تنش های داخلی میان اعضای آن پایان دهد تا از این طریق عملکرد کلی ائتلاف را ارتقا داده و این ائتلاف در راستای "نمایندگی تمام اقشار مخالف سوری" پیش رود.

نخست وزیر برکنار شده سوریه همچنین تصریح کرد که پیش از نامزد شدن در انتخابات ریاست ائتلاف مخالفان سوریه با بیشتر اعضای این ائتلاف دیدار کرده و بسیاری از آنها از نامزد شدن وی و تصمیمش برای ارتقای سطح عملکرد این ائتلاف اظهار خرسندی کردند.

وی افزود: من دیدگاه سیاسی خود را در مقابل اعضای ائتلاف مخالفان مطرح کردم و نظرم مورد توجه قرار گرفت، اما نتیجه انتخابات نشانگر فضای حاکم تا پیش از برگزاری انتخابات نبود، چرا که تغییرات بسیاری رخ داد و من نتیجه انتخابات را با توجه به دیدگاه دموکراتم پذیرفتم.

پیشتر ائتلاف مخالفان سوریه در نشست خود در استانبول احمد عاصی جربا را در سمت ریاست این ائتلاف برای شش ماه دیگر ابقا کرد.

جربا در انتخابات ائتلاف مخالفان سوریه با کسب 65 رای از میان 126 رای توانست بر ریاض حجاب پیروز شود، چرا که حجاب توانست 52 رای به دست آورد.

کلید واژه ها: مخالفان سوریه ائتلاف مخالفان سوریه


نظر شما :