دور جدید مذاکرات هسته ای ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران

۳۰ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۹۲۶۳۳۱ سرخط اخبار

چهارمین دور مذاکرات کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ ساعت ۹ صبح به وقت ژنو(۱۱:۳۰ به وقت تهران) در هتل اینترکنتیننتال شهر ژنو برگزار خواهد شد.
 
به گزارش فارس، چهارمین دور مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 (آلمان، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و انگلستان) به منظور بررسی سازوکارهای اجرایی توافقنامه ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک ساعت 9 صبح امروز (شنبه) به وقت ژنو (11:30 به وقت تهران) در محل هتل اینترکنتیننتال شهر ژنو برگزار خواهد شد.
 
ریاست تیم کارشناسی ایران شامل کارشناسان بانکی، مالی و تحریم برعهده حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان است.
 
احتمال دارد این گفت وگوها به فردا نیز کشیده شود.
 
اولین دور مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 بعدازظهر پنجشنبه 28 آذر ماه در این محل آغاز و روز جمعه نیز دو دور مذاکره برگزار شد.
 
پس از توافق ژنو مقرر شد که مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 با حضور ناظران آژانس بین المللی انرژی اتمی و با هدف بررسی سازوکارهای اجرایی این توافقنامه برگزار شود که به همین منظور این مذاکرات در تاریخ 18 آذر ماه در شهر وین پایتخت اتریش آغاز و چهار روز به طول انجامید که در پی اقدام آمریکا در تشدید تحریم ها علیه کشورمان، تیم مذاکره کننده ایرانی مذاکرات را قطع و به تهران بازگشت.
 
به دنبال درخواست کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با وی در بروکسل دیدار و طرفین توافق کردند که این مذاکرات از سر گرفته شود که این امر بعدازظهر پنجشنبه و البته این بار در ژنو محقق شد.
 
شهر ژنو در دولت یازدهم نیز میزبان سه دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 بود که در نشست ژنو سه توافقنامه ژنو با عنوان برنامه اقدام مشترک به تأیید وزرای خارجه ایران و 6 کشور و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسید.

کلید واژه ها: مذاکرات هسته ای ایران با 1+5


نظر شما :