خروج جمهوری ایرلند از اتحادیه اروپا

۲۴ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۹۲۶۰۵۵ سرخط اخبار

جمهوری ایرلند که در تاریخ یک ژانویه 1973 به اتحادیه اروپا ملحق شده بود روز گذشته از این اتحادیه خارج شد و از فردا به کشوری عادی در اروپا تبدیل خواهد شد که با سایر کشورهای این قاره برابر خواهد بود.

به گزارش شرق به نقل از راشاتودی ایرلند خود را از زیر یوغ تروییکای وام دهندگان اتحادیه اروپا خارج کرد و تصمیم دارد در سال های آینده، بدون دریافت وام های بیشتر از تروییکا، فقط روی پای خود بایستد.

ایرلند به نقطه عطف مهمی در جهت بهبود مجدد اوضاع اقتصادی خود دست یافته است چراکه به اولین کشور اروپایی تبدیل شده که توانسته است خود را از زیر بار برنامه نجات اقتصادی اتحادیه اروپا بیرون بیاورد، زیرا دیگر به وام های این اتحادیه نیازی ندارد.

ایرلند پس از سه سال دریافت وام های مختلف از بانک های خارجی، اکنون تصمیم گرفته است که روی پای خود بایستد و به استقراض های بیش از پیش خارجی دیگر احتیاج ندارد. جو کاستلو، وزیر بازرگانی و توسعه ایرلند در گفت وگوی اختصاصی با مجری شبکه راشاتودی در این خصوص گفت، من مطمئن نیستم که خط ایدئولوژیک و سخت ریاضتی که از سوی اتحادیه اروپا به ایرلند تحمیل شده بود، روشی خوب و صحیح بوده باشد.

وی تاکید کرد، مردم ایرلند از پایان یافتن (تاثیرات) تروییکا شادمان خواهند شد.

کلید واژه ها: ایرلند وام اتحادیه اروپا


نظر شما :