حضور ایران در ژنو 2 ضروری است

۱۴ آبان ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۲۳۹۵۳ سرخط اخبار

 به دنبال اعلام شرط ائتلاف مخالفان سوریه برای شرکت در کنفرانس ژنو 2، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مواضع ائتلاف مخالفان سوریه با اصول معاهده ژنو 1 تفاوت ریشه ای دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز(سه شنبه) در کنفرانسی خبری مشترک با موری مک کالی، همتای نیوزلندی خود بر لزوم مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 تاکید و اعلام کرد: باید از ایران برای مشارکت در این کنفرانس که هدفش حل و فصل سیاسی بحران سوریه است، دعوت به عمل آید.

وی تصریح کرد: از تمام طرف هایی که می توانند بر اوضاع سوریه تاثیر بگذارند، باید برای حضور در ژنو 2 دعوت شود و این امر شامل تمام کشورهای همسایه سوریه و تقریبا تمام کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه ایران می شود.

لاوروف گفت: طرف هایی که در صدد هستند نظام سوریه را تغییر بدهند، تلاش می کنند امور را این گونه جلوه دهند که دولت سوریه مسئول کامل اوضاع نابسامان این کشور است.

وی افزود: احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه درخواست های دیگری را برای مشارکت این ائتلاف در ژنو2 مطرح کرده که از جمله این شروط مشخص کردن جدول زمانی برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و افزایش حمایت های تسلیحاتی از مخالفان است.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: این درخواست ها عجیب است، چرا که با معاهده ژنو 1 که در ژوئن سال گذشته صادر شد، مغایرت دارد.

وی تصریح کرد: ائتلاف مخالفان سوریه که حتی در زمان تاسیس هم از حمایت برخوردار نبود، روز به روز بیش تر به حاشیه رفته و منزوی می شود.

کلید واژه ها: مخالفان سوریه روسیه ائتلاف مخالفان سوریه


نظر شما :