کاهش اعتماد عمومی به دولت آمریکا به پایین‌ترین حد

۲۳ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۹۲۱۳۴۸ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه «پلیتیکو»، نظرسنجی جدیدی که در آمریکا انجام شده نشان می دهد کمتر از نیمی از مردم این کشور معتقدند که دولت می تواند مسائل را حل کند، که این میزان پایین ترین رقم در تاریخ انجام این همه پرسی هاست.

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه «گالوپ»، فقط 49درصد آمریکایی ها می گویند که اعتماد زیاد یا قابل قبولی به توان دولت برای حل مشکلات دارند. پایین ترین حل اعتماد به سال 2007 بازمی گردد که اعتماد به دولت مرکزی 51درصد بود.

عدم اعتماد عمومی به اوباما برای حل مشکلات داخلی از این هم کمتر است و تنها 42درصد پرسش شوندگان گفته اند که نسبت به توانایی وی برای حل این مشکلات اعتماد زیاد یا قابل قبولی دارند. این میزان یک درصد از رکورد قبلی که در سال 2011 ثبت شد هم پایین تر است.

میزان اعتماد به دولت در میان حامیان دموکرات ها و جمهوری خواهان متفاوت است. به نحوی که 78 درصد از حامیان دموکرات ها در مورد توان دولت برای حل موضوعات بین المللی ابراز اطمینان کرده اند و در مقابل تنها 35درصد حامیان جمهوری خواهان گفته اند که در حل موضوعات بین المللی به دولت اعتماد دارند.

طبیعتا در این دسته بندی هم میزان اعتماد به رئیس جمهور برای حل مشکلات داخلی پایین تر است. 58 درصد حامیان دموکرات ها و فقط 25درصد حامیان جمهوری خواهان در مورد توانایی اوباما برای حل مشکلات داخلی ابراز اطمینان کرده اند.

این نظرسنجی را موسسه گالوپ در بین 1510 پرسش شونده بزرگسال و با درصد خطای مثبت و منفی سه درصد انجام داده است.

کلید واژه ها: امریکا


نظر شما :