ضرب الاجل 15 روزه فرانسه به سوریه

۲۱ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۲:۲۹ کد : ۱۹۲۱۳۱۳ سرخط اخبار

فرانسه پیش نویس قطعنامه ای را در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار داد که در آن 15 روز به سوریه برای اعلام محل انبارهای سلاح شیمیایی مهلت داده شده است.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه خبری العالم، در این پیش نویس آمده است: سوریه باید در مدت 15 روز با صدور بیانیه ای همه اطلاعات مربوط به برنامه سلاح شیمیایی خود را اعلام کند و به صورت فوری همه مراکز مربوط سلاح شیمیایی خود را در اختیار بازرسان سازمان ملل قرار دهد در غیر این صورت با مجازات هایی روبه رو خواهد شد.

در این پیش نویس آمده است: بر اساس قطعنامه شورای امنیت مقامات سوریه باید همه سلاح های شیمیایی و بیولوژیک خود را نابود و آنها را منتقل کنند، به گونه ای که هیچ ضرری نداشته باشد.

بر اساس این پیش نویس، پیش از نابودی این سلاح ها، مقامات سوریه باید به سازمان ملل متحد اجازه دهند تا درباره همه سلاح های شیمیایی اعلام شده و احتمال به کارگیری گازهای سمی تحقیق کند.

این پیش نویس همچنین حمله 21 اگوست گذشته را محکوم و از دولت سوریه انتقاد کرده است.
در این قطعنامه پیشنهادی همچنین تأکید شده است: شورای امنیت قصد دارد در صورت عدم پایبندی مقامات سوریه به بندهای قطعنامه، اقدامات ضروری را در قالب فصل هفتم منشور سازمان ملل علیه سوریه در پیش بگیرد.

کلید واژه ها: قطعنامه سوریه


نظر شما :