رئیس جمهور به حج می رود؟

۱۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۹۲۰۹۶۹ سرخط اخبار

رییس سازمان حج و زیارت درباره ی سفر رییس جمهور ایران به عربستان برای شرکت در مناسک حج تمتع امسال، گفت: تا امروز چنین درخواست و دعوتی مطرح نشده است.

سعید اوحدی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حج و زیارت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که با توجه به رسم دولت عربستان برای دعوت از مقامات عالی رتبه ی کشورها، بویژه صاحب منصبان جدید برای شرکت در مناسک حج تمتع، آیا تا کنون از حسن روحانی - رییس جمهور - برای حضور در حج امسال دعوت شده است؟ اظهار کرد: تا امروز از طرف دولت و آقای روحانی برای شرکت در مناسک حج امسال درخواستی مطرح نشده و از طرف دولت عربستان هم فعلا دعوتی صورت نگرفته است.

او همچنین درباره ی سیاست سازمان حج و زیارت در برابر حذف سهمیه های غیرمجاز با توجه به نزدیک شدن به موسم حج و احتمال مطرح شدن درخواست از سوی برخی مقامات برای شرکت در این مناسک که نمونه ی آن در میان نمایندگان مجلس دیده شده است، توضیح داد: سیاست سازمان حج و زیارت در شورای عالی حج (به ریاست رییس جمهور) تنظیم می شود و سهمیه ها نیز آنجا مشخص و مصوب می شود، سازمان حج و زیارت هم بر این اساس اقدام می کند، سهمیه ها نیز فصل های مختلفی دارند.

اوحدی تأکید کرد: تمام تلاش بعثه ی مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت این است که زمینه ی تشرف را برای زائرانی که سال ها در نوبت بوده اند، فراهم کند و قطعا شورای عالی حج نیز مصوبه ها را در راستای مصلحت زائران صادر می کند.

کلید واژه ها: سازمان حج و زیارت حسن روحانی


نظر شما :