جزئیات طرح حمله به 35 مرکز در سوریه

۰۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۲ کد : ۱۹۲۰۴۴۴ سرخط اخبار

پایگاه خبری الحقیقه جزئیات طرح حمله به 35 مرکز نظامی و راهبردی ارتش سوریه را منتشر کرد.

به گزارش شبکه العالم، برهان غلیون رئیس وقت گروه موسوم به شورای ملی سوریه در آغاز ماه دسامبر سال 2011  میلادی در جریان نشست با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا طرحی نظامی را به وی ارایه کرد که حاوی درخواست برای حمله به 35 مرکز نظامی و امنیتی اصلی سوریه به همراه برخی مراکز نظامی فرعی در شهر دمشق واطراف آن و استان های حمص، لاذقیه، حلب و طرطوس بود تا به اصطلاح "انقلابیون سوری بتوانند نظام سوریه را سرنگون و از تشکیل یک کشور علوی در صورت فرارش از دمشق جلوگیری کنند".

این طرح نظامی با مشارکت جمعیت اسرائیلی - انگلیسی "هنری جکسون" تدوین شد که مقر آن در لندن است و مدیریت آن را روبین شفرد روزنامه نگار اسرائیلی - انگلیسی برعهده دارد و زیر نظر جیمز وولسلی رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و ریچارد دیرلف رئیس اسبق سازمان اطلاعاتی انگلیس فعالیت می کند.

روبین شفرد یکی از دوستان نزدیک برهان غلیون و بسمه قضمانی است و پایگاه الحقیقه در آن زمان این طرح را منتشر کرد؛ طرحی که یک منبع رسمی آمریکایی در گفتگو با روزنامه کویتی الرای در واشنگتن بعدا آن را تایید کرد.

این طرح شامل حمله به انبارهای سلاح راهبردی در کوهستان منطقه القلمون و منطقه واقع در شمال پایگاه هوایی الضمیر، مقرهای گارد ریاست جمهوری و لشکر چهارم در منطقه جبل قاسیون و غرب دمشق است (که اسرائیل اوایل سال جاری آنها را با موشک ها و کلاهک های حاوی اورانیوم ضعیف شده هدف قرار داد).

اهداف این طرح همچنین حاوی حمله به مقرهای فرماندهی لشکر یکم و هفتم جنوب دمشق است تا راه به روی افراد مسلح در درعا باز شود.

از دیگر اهداف حمله، چهار ایستگاه شناسایی هوایی است که در تل الحاره در جنوب دمشق، شنشار در جنوب حمص، برج اسلام در شمال لاذقیه، مرج السلطان در شرق دمشق و النعیمه در شرق درعا قرار دارد و این دو ایستگاه آخر در سال جاری و سال گذشته توسط گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه ویران شد.

این طرح همچنین در برگیرنده حمله به کارخانه های وزارت دفاع در حماه، حمص و حلب است (که گمان می رود حزب الله را به موشک مجهز می کند و سلاح های راهبردی غیرکلاسیک برای ارتش سوریه تولید می کند).

حمله به بخش مدیریت جنگ الکترونیک و ایستگاه های وابسته به آن در دمشق و اطراف آن و مقر مدیریت جنگ شیمیایی از دیگر اهداف تعیین شده در این طرح است.

این اهداف در حالی تعریف شده است که به نظر می رسد هدف از همه اخبار منتشر شده، یک جنگ روانی تمام عیار است و هر گونه حمله نظامی احتمالی می تواند همه منطقه خاورمیانه را وارد یک بحران عمیق و غیرقابل بازگشت کند. 

 

کلید واژه ها: دمشق سوریه


نظر شما :