بازخورد جهانی انتصاب سیف به ریاست بانک مرکزی

۰۴ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۲:۴۶ کد : ۱۹۲۰۴۰۷ سرخط اخبار

در حالی که حساسیت انتخاب ریاست کل بانک مرکزی در روز ها و ماه های اخیر در اقتصاد و فضای افکار عمومی داخلی بیش از همیشه بوده است، گویا این امر تنها محدود به فضای داخلی کشور نبوده و رسانه های خارجی و افکار عمومی در فضای خارج از کشور نیز تحولات در این زمینه را دنبال می کرده اند.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته انتشار حکم انتصاب ولی الله سیف به ریاست جدید بانک مرکزی کشور، به یکباره بر همه انتظارات در تعیین رئیس کل مهم ترین نهاد اقتصادی کشور پایان داد.

این حکم که روز چهارشنبه به امضای اعضای مجمع عمومی بانک رسیده بود، امروز در نهایت به تأیید و امضای اعضای هیأت دولت نیز رسیده است.

سخنان روز پنجشنبه سیف در جمع خبرنگاران نیز همراه شد با تحلیل هایی از طرز تفکر و تلقی وی از اقتصاد کشور و در عین حال راهی که احتمالا وی برای اقتصاد در دوره سکانداری خود برخواهد گزید.

اما صرف نظر از حساسیت افکار عمومی در کشور ـ که ناشی از سوء مدیریت های پیشین بانک مرکزی بوده است ـ فضای افکار عمومی در بیرون از کشور نیز گویا به رصد رخدادها پیرامون انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی مشغول بوده و بنابراین، از شب گذشته رسانه های بزرگ خارجی به انتشار گزارش هایی پیرامون این موضوع پرداخته اند.

در همین رابطه فاکس نیوز در گزارشی به انتخاب سیف به عنوان ریاست جدید بانک مرکزی اشاره کرده است و در آن بر ریاست سابق سیف بر بانک خصوصی کارآفرین تاکید کرده است.

این گزارش اشاراتی به نظرات سیف در خصوص استقلال بانک مرکزی و همچنین دفاع از نرخ شناور ارز در اقتصاد کرده است.

کلید واژه ها: بانک مرکزی


نظر شما :