مخالفان سوری به دنبال تأسیس دفتر در اردن

۱۹ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۰:۴۸ کد : ۱۹۱۹۷۱۵ سرخط اخبار

یکی از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد، این ائتلاف درصدد آن است که در آینده ای نزدیک اولین دفتر خود را در اردن تأسیس کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع، ریما فاهان، یکی از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که امان این اجازه را به این ائتلاف داده است تا با هدف هماهنگ کردن مسائل سیاسی و امور آوارگان سوری در اردن، دفتری را در این کشور تأسیس کند.

فعالان اعلام کردند که احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه و ناصر جودة، وزیر امور خارجه اردن در خصوص آزادی آمد و شد مسئولان ائتلاف مخالفان سوری میان اردن و مناطق اشغال شده از سوی شورشیان در جنوب سوریه توافق حاصل کردند.

در همین راستا، یکی از مسئولان وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد که ائتلاف مخالفان سوریه تا فرا رسیدن ماه آتی دفتر خود را در اردن تأسیس می کند.

در مقابل محمد المومنی، سخنگوی دولت اردن این اظهارات فعالان را تکذیب و اعلام کرد که روابط دیپلماتیک میان اردن و سوریه قبل از این اقدام مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

با وجود این که امان چندین بار اعلام کرده است که روابط خود را با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه متوقف کرده است اما دمشق همچنان یک هیأت دیپلماتیک در اردن دارد.

کلید واژه ها: اردن سوریه ائتلاف مخالفان سوریه


نظر شما :