حمایت دولت لبنان از حزب الله در برابر اروپا

۱۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۱۶۸۵۴ سرخط اخبار
دولت لبنان از اتحادیه اروپا خواست، از افزودن نام حزب الله لبنان به فهرست ترور خودداری کند.
 
سایت دویچه وله(DW) نوشت: «عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان در مصاحبه با روزنامه السفیر، چاپ بیروت، از اتحادیه اروپا خواست حزب الله لبنان را در فهرست سازمان های تروریستی خود قرار ندهد. او در این مصاحبه که روز جمعه (۳۱ مه / ۱۰ خرداد) منتشر شد، تاکید کرد: "حزب الله جزیی جداناشدنی از کل صحنه سیاسی لبنان است که هم در پارلمان و هم در دولت حضور دارد."»
 
بنابر این گزارش، در روزهای اخیر زمزمه افزودن نام حزب الله لبنان به فهرست گروه های تروریستی اروپا بالا گرفته است؛ فهرستی که چند سال پیش، نام گروهک تروریستی منافقین از آن خارج شد!
 
روز چهارشنبه (۲۲ مه/اول خرداد) گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان گفت که کشورش در این راستا تلاش می کند و امیدوار است که اتحادیه اروپا دست کم شاخه نظامی حزب الله را به فهرست ترور بیافزاید.
 
پیش تر دولت های بریتانیا و فرانسه در این زمینه اقدام کرده بودند. فهرست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا در واکنش به عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا تنظیم شد. دارایی های گروه ها، سازمان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی ذکر شده در این فهرست در اتحادیه اروپا مسدود شده و هر گونه حمایت مالی از آن ها ممنوع است.
 
تعدادی از مخالفان اروپایی قراردادن نام حزب الله در فهرست ترور اتحادیه اروپا معتقدند که شاخه نظامی حزب الله را نمی توان جدا از بقیه بدنه این "جنبش" ارزیابی کرد. برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نگرانند که مبادا با این اقدام، تاثیرگذاری ناچیز برخی کشورهای غربی بر دولت لبنان به طور کامل قطع شود.
 
اتحادیه اروپا سه شنبه آینده (۴ ژوئن / ۱۴ خرداد) درباره روابط خود با حزب الله لنبان تصمیم خواهد گرفت.

کلید واژه ها: اروپا حزب الله لبنان اتحادیه اتحادیه اروپا تروریستی


نظر شما :