پاتریوت‌ها این بار در مرزهای اردن کاشته می‌شوند!

۰۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۴ کد : ۱۹۱۶۴۸۰ سرخط اخبار

 پس از استقرار سامانه های موشک های پاتریوت در مرزهای ترکیه، این بار اردنی ها برای دریافت و استقرار این سامانه ها در مرزهای مشترک با سوریه ابراز تمایل کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی النشرة، عبدالله النسور، نخست وزیر اردن با تاکید بر اینکه اردن در هیچگونه عملیاتی علیه سوریه مشارکت نمی کند از تمایل کشورش برای استقرار سامانه های دفاع موشکی پاتریوت در مرزهای مشترک اردن با سوریه خبر داد.

وی گفت: اردن آماده است تا با هرگونه پیامدهایی که دخالت های خارجی در سوریه به دنبال داشته باشد، روبرو شود.

النسور تاکید کرد: اردن در هیچگونه عملیاتی علیه سوریه مشارکت نمی کند اما اعلام می کنم که ما نیازمند سلاح های دفاعی هستیم و از استقرار سامانه های پاتریوت برای حمایت از حریم هوایی خود علیه هر گونه حملاتی استقبال می کنیم.

نخست وزیر اردن درباره اعلام اخیر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مبنی بر اعزام 200 سرباز به اراضی اردن گفت: هیچ ابهامی در خصوص موضوع سربازان آمریکایی در اردن وجود ندارد و این سربازان برای آموزش جهت رویارویی با جنگ شیمیایی وارد شده اند. جنگ شیمیایی اتفاق افتاده ولی هیچ یک از طرفین مسئولیت آن را برعهده نمی گیرد، وظیفه من نیست که مسوول این کار را مشخص کنم اما حمایت از کشور در برابر این چنین اقداماتی وظیفه من و مقامات اردنی است.

النسور همچنین به اختلافات میان اخوان المسلمین اردن با اخوان المسلمین سوریه اشاره کرده و گفت: هر کدام از گروه های اخوان المسلمین در اردن، مصر و سوریه خواسته ای متفاوت دارند اما باید بگویم که اخوان المسلمین اردن خواسته هایشان قانونی و مسالمت آمیز است و در غیر این صورت قانون مانع آن می شود.

این مسوول اردنی درباره رای اخیر پارلمان اردن مبنی بر اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان گفت: دولت به فراخواندن سفیر اسرائیل در امان و ابلاغ اعتراضات به وی اکتفا کرده است و لغو توافقنامه وادی عربی پیامدهای سنگینی به دنبال دارد لذا نباید برای آن شتاب کرد.

کلید واژه ها: اردن سوریه اخوان سامانه اخوان المسلمین


نظر شما :