واکنش تهران به سخنان وزیر خارجه فرانسه

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۵:۱۶ کد : ۱۹۱۶۰۴۳ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سخنان اخیر وزیر خارجه فرانسه در خصوص موضوع هسته ای ایران را تلاش برای منحرف ساختن افکار عمومی فرانسه از بحران های داخلی این کشور دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان اخیر وزیر خارجه فرانسه در خصوص موضوع هسته ای کشورمان، بیان چنین مواضعی از سوی وزیر خارجه فرانسه را مصداق بارز غرض ورزی آگاهانه نامبرده نسبت به ماهیت صلح آمیز فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای منحرف ساختن افکار عمومی فرانسه از بحران های داخلی این کشور دانست.

رامین مهمانپرست افزود: ادعای فابیوس در متهم ساختن کشورمان به داشتن مقاصدی برای تولید تسلیحات هسته ای و معرفی آن به عنوان تهدیدی برای صلح جهانی در حالی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی بزرگترین بحران و اصلی ترین مانع دستیابی به صلح منطقه ای و جهانی به صورت آگاهانه از دید رهبران و مقامات فرانسوی به دست فراموشی سپرده شده است.

وی اضافه کرد: زمانی که فابیوس سمت وزارت امور خارجه فرانسه را بر عهده گرفت انتظار افکار عمومی جهان و فرانسه از وی ، با توجه به تجربیاتش این بود که بتواند در ترمیم و بهبود چهره تخریب شده فرانسه در سیاست جهانی و منطقه ای نقش مثبتی ایفاء کند ولی عملکرد یک ساله او در خصوص تحولات جهانی و منطقه ای که توام با نوسانات بسیاری بوده باعث سرخوردگی افکار عمومی در داخل فرانسه و کشورهای منطقه شده است و سیاست خارجی این کشور را بیش از پیش زیر سئوال برده است .

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت : توصیه می گردد مقامات فرانسوی برای سرپوش گذاشتن برناتوانی خود جهت تحقق وعده های انتخاباتی شان از چنین بهانه ها و اظهارات نادرستی استفاده ننمایند.

کلید واژه ها: فرانسه افکار عمومی وزارت امور خارجه افکار خارجه فرانسه


نظر شما :