دیدار صالحی با بشار اسد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۳:۲۱ کد : ۱۹۱۵۸۹۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار از سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «علی اکبر صالحی» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار از سوریه با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور دیدار و آخرین تحولات روابط دو کشور و مسائل منطقه را مورد بحث و رایزنی قرار داد.

صالحی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مقامات عالیه کشورمان به رئیس جمهور سوریه و اعلام حمایت دولت و ملت ایران از دولت و مردم سوریه، از مقاومت آنها در قبال اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به سوریه تمجید کرد.

وی تلاش های منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه بازگشت صلح، ثبات و آرامش به سوریه را تشریح و تنها راه حل بحران سوریه از طریق گفت وگوهای سیاسی سوری – سوری و عدم دخالت نیروهای خارجی در این کشور دانست.

صالحی ادامه اقدامات تروریستی گروه های افراطی در سوریه را زمینه ای برای درک واقعیت های بحران در این کشور از سوی سایر کشورها و تغییر نگاه آنها و توجه بیشتر به راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تقبیح اقدام گروه های تندرو در هتک حرمت مراقد شخصیت های بزرگ اسلامی و تخریب مساجد آنرا دلیلی بر دیدگاه افراط گرایانه و بدور از منطق این گروه ها دانست که بدون توجه به باورهای اعتقادی مسلمانان نسبت به اینگونه اقدامات مبادرت می کنند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با تشکر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه بر عزم دولت و مردم این کشور برای مواجهه با کلیه توطئه هایی که در صحنه داخل و خارج علیه این کشور در جریان است تاکید کرد.

وی ضمن بی نتیجه دانستن اقدامات گروه های تروریستی در سوریه آینده را از آن مردم کشور و دیدگاه های معتدل و خواهان روند سیاسی در این کشور دانست و حمایت مجدد خود از خط مقاومت در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

کلید واژه ها: سوریه دیدار جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران


نظر شما :