پنتاگون در حال بررسی گزینه حمله به سوریه است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۰:۴۳ کد : ۱۹۱۵۶۰۱ سرخط اخبار

یک مقام ارشد آمریکایی افشا کرد آمریکا در حال بررسی حمله موشکی دریایی یا هوایی به سایت های تسلیحات شیمیایی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از شبکه خبری «سی ان ان»، گمانه زنی های فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه واشنگتن در حال بررسی حمله موشکی دریایی یا هوایی علیه سایت های تسلیحات شیمیایی سوریه است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که برنامه ریزی های شدیدی در حال انجام است. همزمان با اینکه اوضاع سوریه رو به وخامت است و همزمان با اینکه ما نگران استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه هستیم، این وظیفه ارتش آمریکاست که برای گزینه های متعدد آماده شود.

به گفته وی، از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درخواست حمله به سوریه نشده، با این حال، پنتاگون در حال آماده سازی همه گزینه های نظامی است. حضور نیروهای پیاده مورد بحث قرار گرفته اما حمله موشکی گزینه محتمل تری است هر چند انبارهای تسلیحات شیمیایی سوریه دائما در سراسر این کشور نقل و انتقال می شوند تا مانع مکان یابی آنها شوند.

بر اساس این گزارش، اسرائیل به بحث ترکیه و اردن درباره نحوه برخورد با سوریه در صورت استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی علیه آنها، پیوسته است.

روزنامه «الاخبار» نیز در این رابطه نوشت: اخیرا مقامات دولتی ایران و مصر برای بررسی نگرانی های فزاینده درباره احتمال اقدام نظامی آمریکا در سوریه دیداری ترتیب داده اند.

یک دیپلمات مصری نیز گفت: آمریکا اقدامات جدی ای انجام داده است که نشان دهنده حمله فوری علیه دمشق است. این توافق کلی نیز وجود دارد که اسرائیل دستی در عملیات نظامی آمریکا در سوریه داشته باشد.

کلید واژه ها: سوریه آمریکا تسلیحات شیمیایی شیمیایی تسلیحات


نظر شما :