کره جنوبی اولتیماتوم داد

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۹۱۵۳۸۱ سرخط اخبار

کره جنوبی خواستار انجام مذاکرات رسمی برای ادامه فعالیت پارک صنعتی مشترک کائسونگ شد. سئول هشدار داده که امتناع پیونگ یانگ واکنشی "تند" در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دویچه وله؛ کره جنوبی امروز (پنج شنبه) اعلام کرد پیشنهادی برای انجام گفت وگو های رسمی درباره از سرگیری فعالیت مجموعه صنعتی ارائه کرده و انتظار دارد کره شمالی تا روز جمعه به آن پاسخ دهد.

این پیشنهاد اولن تلاش رسمی کره جنوبی برای حل و فصل بن بست در این پروژه است که به عنوان تنها کانال باقیمانده همکاری بین دو کشور شناخته می شود.

وزیر اتحاد کره جنوبی درباره واکنش سئول به پاسخ منفی به گزینه ای اشاره نکرد اما احتمال می رود در این صورت کره جنوبی تصمیم به کناره گیری دائمی از این مجموعه صنعتی مبادرت ورزد. هم اکنون در حدود 53 هزار نفر از اتباع کره شمالی در 176 شرکت کره جنوبی مشغول به کار هستند.

10 روز پیش نیز وزیر اتحاد کره جنوبی به کره شمالی پیشنهاد داد تا برای بررسی امکان ادامه فعالیت شهرک صنعتی کائسونگ وارد مذاکره شوند. هرچند کره شمالی سه روز بعد با پوچ و فریبکارانه خواندن این پیشنهاد آن را رد کرد.

کره شمالی در ماه آوریل از عبور کارگران کره جنوبی از مرز و ورود به این مجموعه صنعتی جلوگیری کرده و کارگران خود را نیز از آنجا بیرون آورد. البته این کشور کارگران کره جنوبی مستقر در مجموعه را مجبور به ترک آنجا نکرد.
 

کلید واژه ها: کره جنوبی صنعتی کره شمالی


( ۱ )

نظر شما :