آلمان 100 نفر از منافقین را می پذیرد

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۱:۳۶ کد : ۱۹۱۵۱۷۱ سرخط اخبار

دولت آلمان آمادگی خود را برای اعطای پناهندگی و میزبانی از تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین مستقر در عراق اعلام کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، سازمان ملل متحد نیز از این پیشنهاد دولت آلمان استقبال کرده است.

"مارتن کوبلر" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق در بیانیه ای اعلام کرد: پیشنهاد دولت آلمان پس از اعلام آمادگی دولت آلبانی برای میزبانی از شماری از اعضای مجاهدین خلق (منافقین) در عراق، ارائه شده است.

دولت آلبانی در اسفند 1391 اعلام آمادگی کرده بود در پاسخ به درخواست آمریکا و سازمان ملل، به 210 نفر از اعضای منافقین مستقر در پایگاه لیبرتی عراق پناهندگی بدهد.

حدود سه هزار نفر از اعضای منافقین پس از تخلیه پایگاه اشرف در شمال بغداد، هم اکنون در پایگاه لیبرتی در حومه این شهر زندگی می کنند. پایگاه لیبرتی قبل از این یکی از مهمترین مراکز استقرار  نظامیان آمریکایی در عراق بود که پس از  خروج آنها از این کشور به مکانی برای حضور اعضای منافقین تبدیل شد.

دولت عراق بر اخراج اعضای منافقین از این کشور پافشاری می کند و حضور آنها را در عراق تهدید کننده امنیت و ثبات خود می داند.

نماینده سازمان ملل متحجد در سازمان عراق همچنین از دو کشور آلمان و آلبانی به دلیل ارائه پیشنهاد میزبانی از اعضای منافقین و طرح راه حل های دائمی برای مسئله اسکان اعضای منافقین موجود در عراق سپاسگذاری کرد.

همچنین "کلیر بورگوا" نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد در عراق هم گفت: این پیشنهاد  سخاوتمندانه از سوی آلمان، نشان دهنده روح همبستگی بین المللی و مشارکت در حل مشکل شماری از افراد است.

او همچنین از بقیه کشورها نیز خواست اقدامات آلمان و آلبانی را در پیش بگیرند.

سرکردگان گروهک منافقین به اعضای این گروهک اجازه ارتباط با خارج را نمی دهند و بسیاری از اعضای این گروهک به صورت ایزوله در اردوگاه متعلق به این گروهک نگهداری می شوند.

گروهک منافقین سابقه فعالیت های گسترده تروریستی را در کارنامه خود دارد . این گروهک تا کنون هزاران نفر از مردم عادی و مسئولان ایران را به شیوه ترور حذف فیزیکی کرده است.

کلید واژه ها: عراق منافقین از اعضای گروهک اعضای منافقین آلمان این گروهک آلبانی


( ۱ )

نظر شما :