بازی دوگانه اخوان المسلمین با افکارعمومی

۲۸ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۹۱۵۰۴۷ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: یکی از انتقادهای حاکم بر اخوان المسلمین در سالهای اخیر بیانیه های متناقضی است که این گروه سیاسی در مناسبت های مختلف به دو زبان متفاوت انگلیسی و عربی منتشر می کند. از زمان به قدرت رسیدن این جریان سیاسی در مصر پس از مبارک هربار دولت به فراخور جایگاه سیاسی خود ملزم به صدور بیانیه ای در واکنش به تحولی بین المللی شده است ، اخوان المسلمین در دو جهت بیانیه های خود را صادر کرده است : برای مخاطب عربی و مخاطب انگلیسی. بهترین نمونه آن را می توان در بیانیه ای دید که این حزب در واکنش به بمب گذاری در بوستون امریکا صادر کرد. در بیانیه ای که به زبان انگلیسی توسط اخوان الملسمین در خصوص این حادثه منتشر شده ، بمب گذاری در بوستون جنایتی غیرقابل تحمل و مطرود عنوان شده و در ضمن با بازماندگان و بستگان قربانیان این حادثه نیز همدردی شده است.

به گزارش فارین پالیسی ، در بیانیه عربی ، یکی از رهبران ارشد اخوان مسیر کاملا متفاوتی را در صدور بیانیه در محکوم کردن این حادثه برگزیده است. در پستی که بر روی صفحه فیس بوک وی قرار گرفته او حادثه بمب گذاری در بوستون را محکوم کرده اما آن را عکس العملی به حملات غرب در مالی ، تخریب ها در عراق و سوریه  و نزدیکی مجدد کردها به دولت ترکیه خوانده است. وی در این پست میان حملات در بغداد تا بوستون ایجاد ارتباط کرده و این سوال را مطرح می کند که چه کسی مانع از تکمیل روند انتقال دموکراسی وار قدرت شده است؟ چه کسی با وجود چالش ها و سختی های موجود نمی گذارد تا از استبداد ، فساد، فقر ، تنفر و عدم تعامل به دموکراسی ، عدالت، مدارا ، توسعه، عدالت اجتماعی و توجه به شان انسانی برسیم؟ چه کسانی اسلام هراسی را در رسانه ها و جنگ های تبلیغاتی خود گنجاندند؟ چه کسانی جریان خشونت را تغذیه مالی کردند؟
این مقام اخوان الملسمین در ادامه متن نوشته شده بر روی فیس بوک خود تاکید می کند که هیچ فرد یا گروه خاصی را مقصر بمب گذاری های بوستون نمی داند! آیا تعجب آور نیست که اخوان برای مخاطب عربی خود از نوشته ها و ادبیات و سیاستی استفاده می کند که در بیانیه های انگلیسی اندک خبری از آن نیست؟

 

کلید واژه ها: بیانیه اخوان بوستون در بیانیه عربی بمب بمب گذاری


نظر شما :