تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید لبنان به وزیر امور خارجه

۲۶ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۸ کد : ۱۹۱۴۹۵۴ سرخط اخبار
فادی حاج علی سفیر جدید لبنان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فادی حاج علی سفیر جدید لبنان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

صالحی در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به سفیر جدید به روابط بسیار خوب و متین دوکشور ایران و لبنان در عرصه سیاسی اشاره کرد و گفت : دو کشور دارای ظرفیتهای بسیاری برای توسعه بیش از پیش روابط بویژه در عرصه های اقتصادی ، تجاری و فرهنگی و علمی هستند که امیدواریم با تلاش مضاعف شما شاهد جهشی در این زمینه باشیم .

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موقعیت و نقش راهبردی دو کشور ایران و لبنان در منطقه ، بر اهمیت و حساسیت اوضاع لبنان و تاثیر آن بر روند تحولات منطقه تاکید کرد و افزود : جمهوری اسلامی ایران همواره از وحدت ، یکپارچگی و انسجام داخلی لبنان حمایت می کند و روابط خوب ایران با همه گروهها و طیفهای سیاسی این کشور و سیاست اصولی ما در حمایت از مقاومت نیز در این راستا قرار دارد.

صالحی همچنین با اشاره به موضع اصولی کشورمان در قبال بحران سوریه تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف دخالت بیگانگان در امور داخلی سوریه و توسل به خشونت و اقدامات تروریستی است و معتقد است تنها راه حل بحران سیاسی توسل به روشهای سیاسی و مسالمت آمیز است و این مردم سوریه هستند که در راستای مصالح و منافع ملی خود و تحقق مطالبات مشروع و مسالمت آمیزشان سرنوشت سیاسی خود و کشورشان را تعیین خواهند کرد.

وزیر امور خارجه با ابراز نگرانی از تبعات تداوم بحران سوریه و تسری این تبعات به سایر کشورهای همسایه ، ابراز امیدواری کرد: با تلاش همه کشورهای منطقه شاهد حل و فصل هر چه سریع تر این بحران و جلوگیری از تسری عواقب و تبعات آن به دیگر کشورها باشیم.

سفیر جدید لبنان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مقامات عالیرتبه کشورش به دکتر صالحی و قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت لبنان در مراحل مختلف ، به جایگاه و اهمیت نقش مهم و تاثیرگذار ایران در منطقه اشاره کرد و  خواستار تداوم حمایتهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از لبنان شد.

وی همچنین بر بکارگیری تمام توان خود برای پیشبرد بیش از پیش روابط در عرصه های مختلف اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

فادی حاج علی همچنین مراتب همدردی خود و دولت لبنان را در خصوص وقوع زلزله در استان بوشهر به دولت و مردم ایران به خصوص خانواده قربانیان این حادثه ابراز داشت.

کلید واژه ها: لبنان جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران لبنان در سیاسی سوریه دیدار بحران


نظر شما :