تکذیب آتش گرفتن هواپیمای ایرانی در فرودگاه دمشق

۰۹ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۴ کد : ۱۹۱۴۳۸۷ سرخط اخبار

سفارت ایران در سوریه با صدور بیانیه ای برخی خبرهای منتشر شده درباره آتش گرفتن یا سقوط یک فروند هواپیمای ایرانی بر فراز فرودگاه بین المللی دمشق را تکذیب کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، قبل از این یکی از گروه های مخالفان مسلح حکومت سوریه موسوم به "ارتش آزاد" مدعی شده بود این گروه توانسته است با هدف گیری یک فروند هواپیمای ایرانی که در حال فرود در فرودگاه دمشق بود؛ آن را سرنگون کند.

مخالفان مسلح اسد همچنین فیلمی را منتشر کرده اند که نشان می دهد یک فروند هواپیمای غیرنظامی قصد فرود در باند فرودگاه دمشق را دارد اما با شلیک گلوله از سوی مهاجمان، آتش می گیرد.

به گفته مخالفان، آتش گرفتن هواپیمای ایرانی باعث آتش سوزی در بخش هایی در فرودگاه دمشق شده است و به همین دلیل مقامات سوریه، پروازهای فرودگاه دمشق را به صورت موقت به فرودگاه بلای در نزدیکی پایتخت منتقل کرده اند.

در این فیلم هویت این هواپیما قابل شناسایی نیست. هنوز هیچ منبع یا مرجع رسمی یا مستقلی نیز این خبر را تایید نکرده است.

در واکنش به این موضوع، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با تکذیب خبر انتقال پروازهای فرودگاه دمشق به فرودگاه بلای اعلام کرد عملیات فراز و فرود هواپیماها در فرودگاه بین المللی دمشق به طور معمولی و براساس برنامه های قبلی در حال انجام است.

با وجود اینکه پروازهای فرودگاه بین المللی دمشق براساس برنامه در حال انجام است اما در چند ماه اخیر مقامات ارشد سوریه از جمله مشاور ارشد رئیس جمهور سوریه و شماری از وزیران این کشور برای ماموریت های خارجی از فرودگاه بیروت استفاده می کنند.

سوریه از دو سال پیش تاکنون با موجی از ناآرامی های خشونت آمیز داخلی روبه رو است که هم اکنون به جنگ داخلی گسترده ای تبدیل شده است. این خشونت ها تاکنون 70 هزار کشته و حدود یک میلیون آواره در خارج از مرزهای سوریه برجای گذاشته است.

اطراف فرودگاه دمشق واقع در حومه پایتخت و جاده منتهی به آن یکی از مناطق درگیری شدید میان مخالفان مسلح و ارتش است.

کلید واژه ها: دمشق سوریه فرودگاه دمشق


نظر شما :