سرسختی در مقابل ایران، شلیک به عقب است

۲۸ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۲ کد : ۱۹۱۴۱۰۲ سرخط اخبار

نیویورک تایمز در گزارشی که روز دوشنبه چاپ شد، افزوده است: غرب گام های کوچکی را در قزاقستان برداشت و ایران نیز با وجود استقبال از پیشنهادهای خفیف سازی تحریم ها، اجازه تجارت کردن با طلا و نقره و دادن قطعات یدکی هواپیماهای مسافری، آنها را ناکافی دانست، ولی قرار شد چند هفته دیگر به آن پاسخ دهد.

نیویورک تایمز ادامه داده است: با توجه به این فرصت پیش آمده، آمریکا باید در راهبرد خود برای مذاکره با ایران تجدید نظر کند و در مقابل تشدید متوالی تحریم ها، پیشنهاد معامله بدهد و به جای ارعاب، تلاش کند با تهران به توافق برسد.

روزنامه آمریکایی با توصیه اینکه ˈسرسختی در مقابل ایران، شلیک به عقب استˈ، ادامه داده است: تهران سخت عصبانی است و اگر تصور کند آمریکا هم سختگیر می باشد، برنامه هسته ای خود را را با شتابی مضاعف دنبال خواهد کرد. بنابر این، واشنگتن باید شفاف عمل کرده و پیشنهادهایی جدید عرضه کند.

این روزنامه ضمن مغایر خواندن تحریم ها با هدف اصلی حل بحران بدون توسل به کاربرد زور، نوشت: تحریم یک شمشیر دولبه است. هرچه فشارها تشدید می شود، رهبران ایران نسبت به نیت واقعی آمریکا مرددتر می شوند و همزمان خود را در برابر فشارها مقاوم تر احساس می کنند.

نیویورک تایمز با انعکاس این موضوع که در ایران، نیت حقیقی آمریکا از وضع و افزایش تحریم ها، تغییر نظام جمهوری اسلامی ارزیابی می شود، افزوده است: مردم از تحریم ها بیزارند و از برنامه هسته ای حمایت می کنند.

ˈبرداشت رهبران ایران این است که صدام بابت نقض قوانین بین المللی و استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ با ایران هرگز مجازات نشد و می گویند در مقابل خطر تهاجم همسایگانشان که مسلح تر هستند، قرار دارند و توافقنامه های بین المللی هم به هیچ روی از تهران حمایت نمی کندˈ.

در این گزارش با توصیه مجدد به سران آمریکا برای تغییر راهبرد خود در برابر جمهوری اسلامی آمده است: پنج طرف معامله جز واشنگتن باید کنار بایستند و اجازه دهند آمریکا با ایران رو در رو وارد گفت وگو شود. واشنگتن به جای دادن وعده و وعیدهای گنگ مبنی بر اعطای امتیاز از جانب ایران و در مقابل لغو تحریم ها، باید تحریم هایی خاص را تکه تکه از میان بردارد و در ازای آن پاسخ بگیرد.

کلید واژه ها: تحریم آمریکا تحریم ها


نظر شما :