اردوغان :اگر نژاد پرست بودم با یک دختر عرب ازدواج نمی کردم

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۹۱۳۸۱۵ سرخط اخبار

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز شنبه در جریان دیدار از شهر "سیرت " ترکیه گفت که هموطنان عرب و ترک خود را به یک میزان دوست دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه اردوغان که در این شهر کوچک هم مرز عراق سخن می گفت با اشاره به نژاد عرب همسرش گفت:" من اگر به فکر تمایز بین ترک و عرب بودم ، با یک دختر عرب نژاد (امینه اردوغان) ازدواج نمی کردم . ازدواج من با امینه دلیلی بر این است که من نژاد پرست و اهل تبعیض بین ترک و عرب نیستم."

نخست وزیر ترکیه که سیاست های او در قبال عراق و سوریه در دو سال گذشته با انتقاد شدید داخلی و احزاب مخالف حکومت قرار گرفته است در ادامه گفت که به یک میزان هم به برادران و خواهران عرب و هم به ترک ها عشق می ورزد و آنها را دوست دارد.

 


امینه اردوغان همسر رجب طیب اردوغان متولد 1955 در شهر مرزی سیرت ترکیه است و اصالت عربی دارد. وی چهار برادر بزرگ تر از خود دارد.

رجب و امینه در سال 1987 ازدواج کردند و حاصل ازدواج آنها دو فرزند پسر به نام های " بلال " و "بوراک " و دو دختر به نام های " سمیه " و " اسرا"است.

امینه در مصاحبه هایی که با رسانه های ترکیه داشته است گفته است که از سن 15 سالگی و بنا به اصرار برادر بزرگترش حسین محجبه شده است و از آن زمان تا کنون حجاب خود را حفظ کرده است.

گفتنی است اردوغان نیز اصالت ترکیه ای ندارد و اجداد او در قرن بیستم از بندر باتومی گرجستان به ترکیه مهاجرت کرده اند.

کلید واژه ها: ترکیه " عرب اردوغان ازدواج


( ۵۲ )

نظر شما :

احمد ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۵۰
قصاب و سلاخ سوریه