آلمان در خلیج فارس چه می کند؟

۰۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۹۱۳۱۴۱ سرخط اخبار

 وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد، صادرات اسلحه این کشور به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال 2012 افزایش چشمگیری داشته و در بین کشورهای عضو این شورا، عربستان بزرگترین وارد کننده اسلحه از آلمان بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه زود دویچه تسای تونگ آلمان به نقل از وزارت اقتصاد این کشوراعلام کرد: صادرات اسلحه آلمان به شش کشور عرب حوزه خلیج فارس در سال 2012 به نزدیک دو میلیارد دلار رسیده که این امر در مقایسه با سال پیش از آن افزایشی 100 درصدی را نشان می دهد.

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد: در بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، عربستان بیشترین اسلحه را از آلمان خریداری کرده و از آن برای بالا بردن امنیت مرزهای خود استفاده می کند.

اطلاعات مذکور بنا به درخواست گروه های چپ گرای پارلمان آلمان منتشر شده که در آن از دولت خواسته بودند در قراردادهای فروش سلاح به عربستان شفاف سازی کند.

با وجود انتقادهای مخالفان آلمانی از دولت این کشور در زمینه صادرات اسلحه به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان، آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور همچنان اصرار دارد تا به عربستان سلاح بفروشد.

صادرات اسلحه آلمان به کشورهای حوزه خلیج فارس در سال 2011 ، 750 میلیون یورو بود.

کلید واژه ها: آلمان اسلحه عربستان خلیج فارس خلیج کشورهای عضو


نظر شما :