نخستین حرکت فلسطینی پسند جان کری

۲۴ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۹۱۲۶۹۷ سرخط اخبار

جان کری در تلاش است تا 700 میلیون دلار فلسطینی ها را که توسط کنگره آمریکا بلوکه شده است، آزاد کند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو سوای آمریکا، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا درصدد است که دارایی فلسطینی ها را که کنگره آمریکا آن را بلوکه کرده و ارزش آن بالغ بر 700 میلیون دلار است، آزاد کند.


نولاند در ادامه افزود: جان کری بر این باور است که زمان آن فرا رسیده تا این حمایت ها به تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه شود.


نولاند تصریح کرد: وزارت خارجه برای آزاد کردن دارایی های تشکیلات خودگردان فلسطین با کنگره آمریکا همکاری می کند چرا که ما بر این باوریم که این مهم است که تشکیلات خودگردان همچنان بتواند نیازهای مردم فلسطین را برآورده سازد.


به دلیل عدم پرداخت مبالغی که کشورهای اهدا کننده متعهد به اعطای آن شده بودند، تشکیلات خودگردان فلسطین با بدترین بحران اقتصادی مواجه است. بعد از اینکه رژیم صهیونیستی اعطای درآمدهای حاصل از مالیات ها را که به نیابت از تشکیلات خودگردان فلسطین جمع کرده بود، به حالت تعلیق درآورد اوضاع تشکیلات خودگردان نابسامان تر شد.


از زمانی که جان کری در اول فوریه در منصب وزارت خارجه قرار گرفت، نولاند و کری تلاش می کنند تا کنگره آمریکا دارایی های فلسطین را آزاد کند.
 

کلید واژه ها: آمریکا فلسطین خودگردان تشکیلات خودگردان تشکیلات تشکیلات خودگردان فلسطین خودگردان فلسطین کنگره آمریکا کنگره


نظر شما :