خودمان را بر اساس عمل غربی‌ها تنظیم می‌کنیم نه گفته‌هایشان

۲۵ دی ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۶ کد : ۱۹۱۱۵۳۶ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و رئیس ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران منادی عزت و وحدت برای امت های اسلامی است و امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت جهان اسلام تاکید داشته اند.

وی افزود: برای اینکه این مفهوم متعالی وحدت را به شکل نمادین در نیروهای مسلح کشورهای اسلامی برجسته کنیم، سپاه برای اولین بار میزبان برگزاری یک دوره مسابقات قرائت و حفظ قرآن در سطح نیروهای مسلح کشورهای اسلامی شده است که هدف اصلی آن استحکام بخشی و تعمیق عزت اسلامی در پناه خدا است.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: این مسابقات از دوم الی پنجم بهمن سال جاری در بخش قرائت و حفظ با داوری داورانی از ایران و دیگر کشورها برگزار می شود.

* شرکت 21 کشور در مسابقات بین المللی قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی

وی افزود: برای تمام نیروهای مسلح کشورهای اسلامی دعوتنامه ارسال شده که تاکنون 21 کشور از مجموع 48 کشور اعلام آمادگی کرده اند. برخی کشورها نیز به دلیل منع های قانون اساسی امکان حضور ندارند ولی علاقمند به شرکت در این مسابقات بودند.

سلامی همچنین اعلام کرد: اعضای شرکت کننده در مسابقه با مقامات عالیرتبه نظامی و سیاسی کشورمان ملاقات خواهند داشت و همچنین از توانمندی های دفاعی و غیر نظامی جمهوری اسلامی ایران بازدید خواهند کرد که در این راستا از نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی وزارت دفاع بازدید خواهند کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این برنامه به تائید و تصویب فرمانده معظم کل قوا رسیده است، گفت: ما در این مسابقات به دنبال بازتاب زیبایی از ارزش های اسلامی در نیروهای مسلح هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد 80 نفر از کشورهای ایران، برونئی، افغانستان، سنگال، بنگلادش، پاکستان، ساحل عاج، عراق، مالدیو، گینه، مالزی، بوسنی، سوریه، عمان، سودان، اندونزی، اردن، الجزایر، نیجر، مالی و فلسطین در این مسابقات شرکت می کنند که احتمال دارد این تعداد افزایش یابد.

سلامی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه در مجموعه سعدآباد و اختتامیه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود، تاکید کرد: از کشور فلسطین شرکت کنندگانی از جهاد اسلامی و حماس در این مسابقات حضور پیدا می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه از طرف ایران شرکت کنندگانی از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در این مسابقات شرکت می کنند، اظهار داشت: حضور در حرم مطهر امام راحل و ادای احترام به مقام رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بازدید از مجموعه پارس جنوبی از جمله برنامه های هیئت های شرکت کننده در مسابقات است.

سلامی ادامه داد: وقتی این افراد به ایران سفر می کنند تصوراتشان از انقلاب اسلامی واقعی تر می شود و اقتدار، آرامش، پیشرفت، شکوه و فرهنگ عظیم ایران را می بینند و تاثیرات بسیار خوبی در نزدیک سازی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی به ما خواهد داشت.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نماد برجسته ای از یک مقاومت حقیقی در مقابل قدرت های مستکبر است و نشان داده چگونه در پیچ و خم تحریم اقتدار خود را حفظ کند. مشاهده این می تواند در تقویت اعتماد به نفس کشورهای اسلامی تاثیرگذار باشد.

* ما به این گونه گویش ها اعتماد نداریم

جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر سخنان وزیر دفاع جدید آمریکا در خصوص ایران، اظهار داشت: ما آمریکا را سیستمی از تفکر و سیاست تلقی می کنیم و تجربه تاریخی ما هم می گوید با تغییر چهره ها سیستم ها و ارزش های نظام های فکری نظام های سلطه تغییر خاصی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ما آموخته ایم بین حرف و عمل قدرت های غربی تناقض ها و فاصله ها زیاد است و خودمان را بر اساس عمل آنها تنظیم می کنیم نه گفته هایشان. ما به این گونه گویش ها اعتماد نداریم تا زمانی که نظام های سلطه در عمل تغییرشان را نشان دهند.

سلامی گفت: نگاه مان به آمریکا به عنوان یک سیستم فکری است نه افراد. زیرا استراتژی و منافع آمریکا مسیر سیاستمداران آمریکا را تعیین می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال دیگی مبنی بر اینکه یکی از رسانه های لبنانی اعلام کرده 10 جنگنده آمریکایی از کشور آلمان بلند شده اند و از آسمان ایران و عراق عبور کرده اند و این برای ایران محسوس نبوده است، گفت: این را باید از فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) سؤال کرد اما همواره بین ادعاهایی که مطرح می شود و اتفاقاتی که می افتد فاصله هایی وجود دارد.

* جز برای استقلال کشورمان و دفاع از مظلومان در برابر مستکبران کاری انجام نمی دهیم

سلامی همچنین در خصوص وارد کردن نام سپاه قدس در لیست سیاه توسط کانادا گفت: منطق سیاسی خیلی از دولت های غربی منطق مشخصی است آنها، گروه ها و جریانات و کشورهای استقلال طلب را محور شرارت معرفی و عکس منطق بشری عمل می کنند که سپاه قدس هم در همین راستا در این لیست قرار گرفته و اگر این ادبیات آنها تغییر کند باید تعجب کنیم.

سلامی ادامه داد: ما جز برای استقلال کشورمان و دفاع از مظلومان در برابر مستکبران کاری انجام نمی دهیم که این از منظر غربی ها تروریست نامیده می شوند اما کشتار کودکان و زنان فلسطینی را دفاع از خود می نامند. این اقدام عملیات روانی برای مخدوش کردن چهره سپاه و نیروی قدس است.

* تکذیب دیدار سرلشکر سلیمانی با گرو ه های مصری

جانشین فرمانده کل سپاه  در پاسخ به سؤالی مبنی بر دیدار سرلشکر قاسم سلیمانی با نیروهای مصری گفت: این موضوع را تکذیب می کنیم.

وی همچنین با اشاره به رزمایش های موشکی سپاه گفت: زمان رزمایش های موشکی ما با توجه به ملاحظات سیاسی، امنیتی و دوره های تناوب آمادگی مان تعیین می شود و زمان و مکان مشخصی ندارد.

* قطعا مسلمانان اهانت به قرآن را بدون پاسخ نخواهند گذاشت

سلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهانت آمریکایی ها به قرآن کریم اظهار داشت: این موضوع جدیدی نیست و نشاندهنده این است که آمریکایی ها حرمتی برای ارزش های دینی مسلمانان قائل نیستند. امروز مسلمان کشی توسط آمریکایی ها در کشورهای مختلف یک پدیده رایج است و آنها تلاش می کند اهانت به مقدسات را به پدیده رایج تبدیل کنند.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات جز توسعه نفرت در دل مسلمانان و تعمیق کینه های آنها نسبت به آمریکایی ها و نشان دادن ماهیت کثیف اشغال کشورهای اسلامی توسط آمریکایی ها نتیجه ای ندارد و قطعا مسلمانان این گونه اعمال را بدون پاسخ نخواهند گذاشت.

کلید واژه ها: سپاه مسابقات فرمانده نیروهای مسلح کشورهای اسلامی فرمانده کل کل سپاه نیروهای مسلح کشورهای این مسابقات فرمانده کل سپاه مسلح کشورهای مسلح کشورهای اسلامی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی آمریکا قرآن آمریکایی ها در این مسابقات مسلمانان


نظر شما :