ژانویه،ماه تجهیز نظامی ترکیه

۳۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۴ کد : ۱۹۱۰۶۰۳ سرخط اخبار

ارتش آلمان اعلام کرد:موشک های دفاعی ˈپاتریوتˈ تا اواخر ماه آینده( ژانویه) یا اوایل ماه فوریه در مرز ترکیه و سوریه قابل استفاده خواهند بود.به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دی سایت،سرهنگ مارکوس الرمان با بیان این مطلب افزود: با توجه به تجربه بالا در این زمینه،نیروها از آمادگی خوبی برخوردارند.این مقام نظامی آلمانی در ادامه خاطرنشان کرد: ناتو این سیستم تسلیحاتی را در مرز ترکیه با سوریه مستقر می کند تا از آنکارا که هم پیمان ناتو است، در برابر حملات احتمالی این کشور محافظت کند.

وی با اشاره به تصمیم دولت آلمان برای اعزام نزدیک به 400 نظامی این کشور به ترکیه علاوه بر استقرار موشک های پاتریوت،گفت: هنوز تاریخ دقیق اعزام سربازان آلمانی اعلام نشده است.الرمان، تصریح کرد: هدف این است که در قدم اول،دو سامانه موشکی پاتریوت با 170 سرباز از بیست و سوم دسامبر( 3 دی) آماده جابه جایی باشند.

این مقام نظامی آلمانی در ادامه ضمن تأکید بر ماهیت دفاعی این عملیات گفت: وظیفه اصلی برای این ماموریت شدت بخشیدن به دفاع هوایی ناتو به منظور حفاظت از ترکیه و مردم این کشور است.

وی تصریح کرد: عملیات نیروهای آلمانی به منظور ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز قلمروی سوریه یا کنترل آن نیست.

به گفته الرمان،برای عملیات نظامیان آلمانی در ترکیه،حداکثر 400 سرباز در نظر گرفته شده و علاوه بر سربازانی که باید با سیستم دفاعی پاتریوت کار کنند،نیروهای پشتیبانی دیگر را نیز شامل می شود.

وی افزود: مدت زمان تعیین شده برای حضور این نیروها ابتدا تا فوریه سال 2014 خواهد بود و دولت هزینه این عملیات را به 25 میلیون یورو تخمین می زند.

با اضافه شدن این ماموریت نظامی به ماموریت های برون مرزی آلمان، شمار نظامیان ارتش این کشور در خارج از کشور به حدود هفت هزار سرباز خواهد رسید.

کلید واژه ها: ترکیه آلمانی عملیات


نظر شما :