تازه ترین ادعای عضو ارشد اخوان المسلمین

ایران، عربستان و امریکا عامل آشوب در مصر هستند!

۲۶ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۹۱۰۲۹۸ ترجمه برگزیده خاورمیانه
ایران خود را آماده کرده تا در رقابت با عربستان و ترکیه وارد میدان شده و دستورالعملی جدید را در مصر پیاده کند!
ایران، عربستان و امریکا عامل آشوب در مصر هستند!

دیپلماسی ایرانی: در حالی که دولت مصر و شخص محمد مرسی، رئیس جمهوری اخوانی این کشور در تنش جدی برای تصویب قانون اساسی این کشور با مخالفان مواجه است، مقام های اخوان به دنبال یافتن عاملی خارجی برای انداختن مشکلات خود به گردن آن و خارجی جلوه دادن تحولات جاری و ناآرامی های موجود در مصر هستنند و می خواهند بدین ترتیب ضمن فرافکنی همه چیز را ماحصل توطئه ای خارجی جلوه دهند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، خیرت الشاطر، یکی از رهبران ثروتمند اخوان المسلمین که به دلیل داشتن پرونده قضایی صلاحیتش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر رد شد، در تازه ترین اظهار نظر خود ایران، امریکا و عربستان را متهم کرده است که هر کدام به طور موازی و جداگانه در امور داخلی کشورش دخالت می کنند و تلاش دارند ضمن تشدید ناآرامی ها در مصر زمینه را برای سرنگونی دولت مرسی و به روی کار آوردن دولتی نزدیک به خود، فراهم کنند.

وی در یادداشتی که در روزنامه مصری "روز الیوسف" نوشته، آورده است که اخوانی ها و اسلام گرایان بعد از انقلاب مصر تلاش کردند که با همه طرف های داخلی و بین المللی رابطه حسنه داشته باشند و در این رابطه هیچ گاه به دنبال سهم خواهی از هیچ جریانی نبوده اند. اما پس از این که انقلاب پیروز شد دسیسه های مختلفی چیده شد تا اسلام گرایان تحت هر عنوانی نتوانند در مصر به قدرت برسند. اما همین که این دسیسه ها شکست خوردند و اسلام گرایان توانستند بر همه مشکلات پیروز شده و در قدرت را در اختیار بگیرند استراتژی دومی رقم خورد که طی آن تلاش می شد ضمن ترساندن اسلام گرایان باعث شوند تا آنها در ادای وظایفشان شکست بخورند و اوضاع را این گونه نشان دهند که حضور آنها در قدرت باعث ایجاد مشکلات متعدد در کشور شده است. در این دوره شاهدیم که چه مشکلات اقتصادی فراوانی فراروی آنها قرار گرفته است و تلاش کرده اند تا کشور را به واسطه حضور آنها به سمت تعطیلی بکشانند.

وی در ادامه یادداشت خود به مشکلات دولت داری در زمان مرسی می پردازد و می نویسد: در دوره انتقالی همه جریان های توطئه گر تلاش کردند تا کشور به گونه ای شکل بگیرد که دوره انتقالی ادامه یابد بدون این که نهادهای قانون گذاری ای وجود داشته باشد و پارلمان منتخبی نیز وجود نداشته باشد. اما در این هدف نیز شکست خوردند و کشور صاحب حکومتی دائمی شد. اما اکنون نیز تلاش دارند تا با بهره برداری از خلاهای سیاسی، شورش و کودتا اسلام گرایان را به چالش گرفته و دولت آنها را سرنگون کنند. و اکنون هر چه بیشتر به زمان همه پرسی قانون اساسی نزدیک شویم بحران های بیشتر و خرابی های گسترده تری را بر مملکت تحمیل می کنند تا ضمن ایجاد رعب و وحشت در میان مصری ها آنها را علیه اخوان المسلمین تحریک کنند. برای همین شاهدیم که مقرهای اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت را در شهرهای مختلف مورد تعرض قرار داده و تخریب می کنند. همه اینها برای رسیدن به دو هدف است، اول سرنگونی دولت و دیگری کشاندن اخوان به جنگ داخلی، و ما در این جا تاکید می کنیم که ما جبهه مورد حمایت قانونیم، به سقوط راضی نمی شویم و تصریح می کنیم که اکثریت ملت با ما هستند و ما امروز به عنوان اسلام گرایان و میهن پرستان آمادگی داریم به وظایف خود عمل کرده و با بی باکی ضمن ادامه کار خود اجازه ندهیم که انقلاب دزدیده شود. ما اجازه نمی دهیم که طرفداران فتنه طایفه ای روند انقلابی کشور را منحرف کرده و دیدگاهی دیگر را بر کشور تحمیل کنند. ما همیشه تاکید کرده ایم که به هیچ وجه به دنبال تحمیل نگاه حزبی بر کشور و ملت نیستیم.

در این جا وی به طرف های خارجی اشاره می کند و مدعی می شود: در این میان کشورهای منطقه ای و بین المللی یعنی امریکا و عربستان پرونده را جذاب دیده و درصدد ایجاد تفرقه و دو دستگی هستند. از آن طرف ایران نیز خود را آماده کرده تا در رقابت با عربستان و ترکیه وارد میدان شده و دستورالعملی جدید را در مصر پیاده کند. پلیس دبی و در راس آن شخص ضاحی خلفان نیز به عنوان نماینده دولت امارات متحده عربی سعی دارد کشورش را به عنوان یک قدرت منطقه ای وارد معرکه های جاری در مصر کند و با هماهنگی با عربستان و امریکا از آب گل آلود ماهی بگیرد. در این میان ارتش و پلیس نیز متفرقه شده و هر کدام در پی پیوستن به یکی از این جبهه ها بر آمده است.

تحریریه دیپلماسی ایرانی

انتشار اولیه:پنجشنبه 23 آذر 1391 / بازانتشار: یکشنبه 26 آذر 1391

کلید واژه ها: مصر اسلام گرایان عربستان اخوان المسلمین مصر


نظر شما :