مخالفت امریکا با تغییر وضعیت فلسطین

۰۲ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۱ کد : ۱۹۰۹۴۸۵ سرخط اخبار

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل بر مخالفت شدید واشنگتن با هرگونه تغییر وضعیت فلسطینی‌ها در سازمان ملل اعلام داشت، وی در پاسخ به انتقاد جمهوری‌خواهان از وی گفت: روایت اولیه‌ای که درباره حمله 11 سپتامبر به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی ارائه دادم بر پایه ارزیابی‌های اولیه مقامات اطلاعاتی بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره راه حل دو کشوری برای حل مناقشه اسرائیل - فلسطین گفت: این راه حل از روزهای اول دور نخست ریاست جمهوری اوباما، از اولویت‌های دولت آمریکا به شمار می‌آمد شکی ندارم که در دور دوم نیز اینگونه خواهد بود. همانطور که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه در قاهره گفت، اکنون ما شاهد آتش بس هستیم و باید بر تلاش‌های خود برای رسیدن به راه حل دو کشوری بیفزاییم. شکی نیز ندارم که وزیر امور خارجه آینده آمریکا نیز این اولویت را با هوشیاری دنبال خواهد کرد.

وی درباره تلاش فلسطین برای کسب عضویت در سازمان ملل گفت: موضع و هدف ما حمایت از راه حل تشکیل دو کشور بر مبنای گفتگوست و تنها راه رسیدن به چنین هدفی در دنیای واقعی از طریق گفتگوی مستقیم است و ما همچنان از طرفین می خواهیم به میز گفتگو برگردند و گفتگوهای مستقیم خود را از سر بگیرند. به نظر ما دنبال کردن چنین مساله‌ای و تبدیل وضعیت فلسطین به "کشور غیرعضو" آثار مخربی دارد و به این هدف کمکی نمی کند و از این رو ما با این مساله به شدت مخالف هستیم.

وی همچنین در پاسخ به انتقاد جمهوری‌خواهان از وی بر سر اظهاراتش درخصوص حملات 11 سپتامبر به بنغازی لیبی گفت: به سناتور جان مک کین که همواره از من به سبب اظهارات اولیه‌ام درباره حمله 11 سپتامبر در شهر بنغازی انتقاد کرده احترام می‌گذارم اما برخی اظهارات مک کین درباره من بی‌اساس بوده، من به دنبال فرصتی در زمانی درست هستم تا با وی درباره این مسائل بحث کنم.

اظهارات سوزان رایس پس از حمله تروریستی به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی به سبب آنکه این حمله را به اعتراضات علیه فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) نسبت داده بود با انتقادات گسترده رو به رو شده است.

رایس خطاب به خبرنگاران در نزدیکی مقر شورای امنیت سازمان ملل گفت: من به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا درخواست کاخ سفید را برای آنکه در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا کنم تا درباره طیف گسترده‌ای از مسائل مربوط به امنیت ملی روز صحبت کنم پذیرفتم و در آن زمان این مسائل به طور ویژه شامل اعتراضاتی که بسیاری از تاسیسات دیپلماتیک ما را در جهان تهدید می‌کرد و همین طور مساله برنامه هسته‌ای ایران می‌شد.

رایس افزود: حمله به تاسیسات ما در شهر بنغازی لیبی بخشی از این اظهارات بود. هنگام بحث در خصوص حمله علیه کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی من صرفا و مستقیما بر اطلاعات ارائه شده توسط مقام‌های اطلاعاتی اتکا داشتم. من تصریح کردم که اطلاعات ارائه شده مقدماتی بوده و تحقیقات ما جواب‌های قطعی را مشخص خواهد کرد. همه به ویژه مقامات اطلاعاتی با حسن نیت تلاش داشتند تا براساس اطلاعات موجود بهترین ارزیابی را صورت دهند. شما می‌دانید که اف.بی‌.آی و یک کمیته وزارت امور خارجه اکنون در حال انجام تحقیقات هستند و آنها همه جنبه‌های این حمله تروریستی را بررسی خواهند کرد تا روایت قطعی از آنچه که رخ داد را ارائه دهند.

کلید واژه ها: آمریکا بنغازی در شهر شهر بنغازی بنغازی لیبی لیبی در شهر بنغازی در شهر بنغازی لیبی شهر بنغازی لیبی راه حل


نظر شما :